Beboer APP

AlmenBo Aarhus beboer app

Drypper vandhanen? Eller binder døren? Det kan du nu melde til dit driftskontor via vores beboerapp. Med få klik og et enkelt billede, kan du nemt sende opgaven afsted til driftskontoret – og følge med i forløbet undervejs.

Indsend opgaver i din bolig og på fællesarealerne til dit driftskontor
Gennem beboer appen kan du indsende opgaver i og omkring din bolig til dit driftskontor – helt uden at skulle tjekke kontortider eller lede efter kontaktinformationer.

I appen kan du lave en beskrivelse og uploade et billede, og så kan du også følge med i hvor langt opgaven er.

Når der er nyt om din opgave, vil du modtage en notifikation fra appen, så du ikke selv skal holde øje med, hvornår du har fået svar (husk at tillade notifikationer).

Download AlmenBo Aarhus beboer appen

Appen kan downloades i App Store og i Google Play butikken. Søg efter ‘AlmenBo Aarhus’ eller klik på en af butikkerne nedenfor.

Hvis du ikke benytter appen, har du selvfølgelig stadig mulighed for at sende opgaver til dit driftskontor via telefon, mail eller ved personligt fremmøde i kontortiden. Det er også muligt at tilgå appen via computer med et link.

Fordele ved at benytte appen er:

  • Du kan give en præcis beskrivelse af opgaven med billede eller angive placeringen på et kort. Det gør registreringen af opgaven lettere, så du kan få den rette hjælp
  • Din opgave bliver automatisk sendt til det rigtige driftskontor, så du ikke selv skal finde driftskontorets kontaktoplysninger
  • Du kan følge med i hvor langt opgaven er og skrive med ejendomsfunktionæren

Guide til beboerapp

Har du spørgsmål eller brug for hjælp til beboerappen?
Så kan du kontakte din ejendomsfunktionær. Du finder deres kontaktoplysninger under din afdeling.

Hvis du oplever tekniske problemer med appen, skal du skrive til post@almenbo-aarhus.dk. Så ser vi på det.

FAQ

Jeg har ikke en smartphone

Det er muligt at tilgå appen fra computeren, hvis du ikke har en smartphone. Du skal følge samme fremgangsmåde som beskrevet ovenfor. For at tilgå appen fra computeren, skal du benytte dette link: https://bit.ly/3rG1AL2.

Hvordan opretter jeg mig i beboerappen?

Vi har lavet en guide, der forklarer hvordan du får oprettet dig i den nye beboerapp. Du finder den under ‘Guide til beboerapp’.

Hvordan sender jeg en opgave i appen?

Vi har lavet en guide, der trin for trin, forklarer hvordan du opretter dig i appen. Du finder den under ‘Guide til beboerapp’.

Vi er mere end én i husstanden, der gerne vil bruge appen

Der kan sagtens være mere end én i husstanden, der bruger appen. Alt du skal gøre er at oprette dig som bruger på adressen.

Appen melder fejl om manglende data, når jeg forsøger at oprette mig med min adresse

Oftest skyldes fejlen, at du selv manuelt har tastet hele din adresse. Det er vigtigt, at du vælger din adresse på listen, der dukker op. Hvis det ikke løser problemet at vælge din adresse fra listen, er du velkommen til at kontakte os.

Jeg får ingen notifikationer, når der er nyt om min opgave

For at modtage notifikationer fra beboerappen, skal du have tilladt notifikationer i appen. Det gør du ved at gå ind under dine indstillinger, finde appen og tillade notifikationer

Jeg er på arbejde, men vil gerne indmelde en opgave derhjemme

Du kan sagtens indmelde opgaver, mens du er på farten. Når du opretter en opgave, bliver den automatisk oprettet på dit lejemål.

Skal du derimod angive en GPS placering på et kort, når du opretter opgaven, kan du søge efter en bestemt adresse eller placering på kortet ved at klikke på forstørrelsesglasset øverst i venstre hjørne.

Du kan nu indtaste den ønskede adresse. Det er også muligt at rykke rundt på kortet ved at flytte den sorte markør.

Kan jeg uploade mere end et billede til min opgave?

Nej, det er desværre kun muligt at tilføje et enkelt billede. Du kan forsøge at beskrive dit problem så godt du kan i beskrivelsen.