Afdeling 8
Holme Møllevej 26-56, 8260 Viby J.
På afdelingens vegne byder vi dig og din familie velkommen i afdeling 8. Afdelingen er beliggende på Holme Møllevej tæt ved Jyllands Allé i Viby. I afdelingen er der et flot haveanlæg med tilhørende legeplads. Der er også mulighed for leje af garage eller parkere bilen på afdelingens egne p-pladser.
Her på hjemmesiden kan du finde praktiske informationer, og læse om hvilke muligheder, der er i afdelingen.
Vi håber, at du vil falde godt til, og at du har lyst til at deltage i afdelingens fællesarrangementer af forskellig art.
Endnu engang, velkommen.
Ejendomsfunktionær
Afdelingen er tilknyttet et driftskontor, som består af et team af ejendomsfunktionærer. De befinder sig på driftskontoret på hverdage og kan kontaktes, hvis der opstår problemer af teknisk eller anden art.
Du finder driftskontorets kontaktoplysninger i bunden af denne side.
Henvendelse til driftskontoret skal normalt ske i den daglige kontortid. Hvis dette ikke er muligt, kan du sende en mail eller benytte vores beboerapp. Du finder appen i App Store og på Google Play. Søg efter ’AlmenBo Aarhus’.
Vagtordning – Service uden for normal arbejdstid
Hvis der opstår nødsituationer uden for normal arbejdstid f.eks. sprængt vandrør, stoppet faldstamme o. lign., og det ikke er muligt, at få fat på ejendomsfunktionæren, skal der rettes henvendelse til Falcks vagtcentral.
Falcks vagtcentral kan kontaktes på telefonnummer 70 10 00 45.
Opringning til vagtordningen bedes kun foretaget, hvis det er absolut nødvendigt, da det er forbundet med meget store omkostninger for afdelingen, at rekvirere håndværkere uden for firmaernes normale åbningstid.
Skader i boligen
Skulle du komme ud for, at der opstår skader i boligen (indbrud, vand- eller brandskade og lignende) hvor der sker beskadigelse af ejendommens bygninger (lofter, vægge, gulve eller døre), skal du omgående rette henvendelse til ejendomsfunktionæren, der sørger for reparation.
Skade på private genstande/løsøre er ikke dækket af ejendommens forsikring. Du rådes derfor til at tegne en indboforsikring.
Afdelingen har følgende forsikringer: bygnings- og brandforsikring samt glas- og kummeforsikring.
Brug af altankassebeslag på altanerne
Af sikkerhedshensyn og for ikke at ødelægge overfladen på de nye altaner er der indkøbt 4 stk. justerbare altankassebeslag i rustfri stål til hver altan.
Beslagene er leveret af samme firma som har lavet altanerne og passer præcist ned over aluprofilet under håndlisten.
De 4 altankassebeslag pr. lejlighed kan afhentes hos ejendomsfunktionæren på ejendomskontoret mod kvittering.
Altankassebeslagene er afdelingens, og hører fremover med til lejemålet. Beslagene afleveres ved fraflytning.
Bortkomne eller defekte beslag erstattes af beboeren.
DET ER IKKE TILLADT, AT ANVENDE ANDRE FORMER FOR ALTANKASSEBESLAG PÅ ALTANERNE.
Vedligeholdelsesvejledning for vinduerne
Vinduerne er fremstillet af et PVC materiale, som ikke kræver vedligeholdelse – kun rengøring med følgende :
• Ajax glasrengøring
• Benzin, ren
• Salmiakspiritus
• Sæbevand
• Sodavand
Vinduerne er holdbare mod de angrebsmidler, som forekommer under byggeri som f.eks. gips, klorkalk, cement. Vinduerne må således IKKE behandles med alkohol, nitrolakker, lakfortynder og organiske opløsningsmidler.
Det tilrådes at give neoprenlister (tætningslister og sorte lister ved glas) et tyndt lag glycerin en gang årligt.
Smøring (alm. olie) mindst en gang årligt af bevægelige dele og alle de steder, hvor bevægelige del går ind i fast del på karme.
Husk også beslag på oversiden af de oplukkelige rammer.
Oplukkelige rammer kan med tiden komme til at hænge en smule, således at beslaget skraber på i grebssidens nederste hjørne.
Vedligeholdelse af gulve og altaner
Vi henviser til Junckers hjemmeside http://www.junckers.dk/
Rengørings- og vedligeholdelsesguide til din altan kan findes på www.altan.dk/media/Vedligeholdelsesguide – hvor nyeste rengøringsvejledning altid vil være til stede.
Luft ud – vejen til et godt indeklima
Frisk luft og ventilation er nødvendigt for boligens og ikke mindst din sundhed. Vi har derfor samlet et par gode råd til et godt indeklima:
- Luft ud i boligen ved gennemtræk i 5-10 minutter flere gange om dagen
- Tørre tøj udenfor, hvis muligt
- Lad dørene mellem de enkelte rum stå åbne, så luften kan cirkulere
- Lad klapventiler og evt. spalteventiler være åbne
- Du kan minimere problemer med mug og skimmel i boligen ved brug af fx klorin eller andre midler til bekæmpelse af skimmel
- Det kan være en god idé at købe et eller flere hygrometre (luftfugtighedsmålere), så du løbende kan følge behovet for udluftning
Du kan læse mere og se flere gode råd til et godt indeklima HER.
God fornøjelse med et godt og sundt indeklima.
Vi kan oplyse, at afdelingsbestyrelsen består af:
Afdelingsformand:
Daniel Bentzen
Holme møllevej 34, 1.th
Øvrige bestyrelsesmedlemmer:
Claus Halvorsen
Holme Møllevej 26, 2.th.
Peter Henckel
Holme Møllevej 36, st.th.
Henvendelse til afdelingsbestyrelsen kan ske ved skriftlig henvendelse, som lægges i postkassen ved det nu nedlagte kontor Holme Møllevej 34, i kælderen. Eller i postkassen ved Formanden Allan Lyhne, Holme Møllevej 32.
Hvis du som beboer har nogle gode forslag og idéer kan de afleveres til afdelingsbestyrelsen, som så vil behandle dem på førstkommende møde.
Ønsker du at aflevere en klage, skal dette altid gøres direkte til administrationen.
Afdelingen består af 56 boliger. Byggeriet er opført i 1959, og skalmuret i gule mursten.
Afdelingen består af et etagebyggeri på 3 etager og en blok med altangang på 1. sal og stuelejligheder med have. Afdelingen er beliggende på hjørnet af Christian den X’ vej og Jyllands Allé i Viby nær stort idrætsanlæg.
Lejlighederne fordeler sig med:
-19 stk. 2 rums a 60,1 – 66,0 m²
-37 stk. 3 rums a 65,1 – 80,8 m²
Tilladelse til husdyr: 1 indekat.
Se mere under Husordensreglementet.
Hvidevarer: Emhætte, ovn og kogeplader
Lejlighedstegninger
Driftskontor
Neptunvej 62, kld.
8260 Viby J
Telefon: 86 14 60 91
Fax: 86 14 60 91
E-mail: viby@almenbo-aarhus.dk
Kontortid: Alle hverdage kl. 09.00 – 09.30
Afdelingsmøde
Referat september 2023
Afdelingsmøde
Referat september 2022
Afdelingsmøde 2021
Referat september 2021
Afdelingsbestyrelsesmøder 2020
Referat februar
Er husdyr tilladt?
Ja. 1 indekat. Se mere under husordensreglementet.
Afdelingens vaskeri findes i kælderen ved opgang 36.
Det er et betalingsvaskeri og betjeningsvejledning samt ordensreglement er opslået i vaskeriet.
Indendørs tørrerum er i kælderen ved opgang 32.
Udendørs tørremulighed findes bag garagerne.
Adgang til vaskeriet
Med vaskekort – det bruges som nøgle til at få åbnet døren.
Reservering af vasketid
Via betalingssystemet. Følg anvisningerne i displayet.
Er en tidsreservation ikke taget i brug, vil det efter 15 min. være muligt at benytte maskinerne.
Betaling
Opkrævning via kommende måneds husleje. Beløbsstørrelse og periode vil fremgå af opkrævningen. Det er muligt via betalingssystemet at få oplyst, hvor mange penge du har vasket for siden sidste aflæsning.
Bortkomst af vaskekort /ekstrabestilling
Hvis du mister vaskebrikken, ringer du til ejendomsfunktionæren eller skriver en mail og får det spærret. Ny/ekstra brik kan ligeledes bestilles ved henvendelse til ejendomsfunktionæren og afregnes over huslejen.
Nedbrud
I tilfælde af nedbrud på enten maskiner eller betalingsanlæg, rettes henvendelse til ejendomsfunktionæren.
Som udgangspunkt kan du selv vælge udbyder.
Vi gør dog opmærksom på, at du selv skal kontakte en udbyder for at høre, om de kan levere internet på adressen.
Udbyder
Du kan selv vælge, hvilken udbyder, du vil bruge.
Afregning
Direkte med udbyderen.
Lokalet ligger på Holme Møllevej 30-32.
Prisen på leje af festlokalet er kr. 200 pr. dag samt et depositum på kr. 500.
Hvis du lejer festlokalet, skal det være rengjort, og afleveret den følgende dag kl. 10.00 hvis andet ikke er aftalt.
Det kan jo være at lokalet er udlejet den efterfølgende dag, efter du har benyttet det, og de næste lejere skal jo også have tid til at gøre lokalet klar til deres fest.
Der har ved flere udlejninger manglet service og ordentlig rengøring ved aflevering af lokalet, derfor dette depositum på kr. 500 til dækning af rengøring og service hvis dette ikke er i orden.
Festlokalet kan bookes på tlf. 50 70 19 24
FESTLOKALET KAN KUN LEJES AF BEBOERE I AFDELING 8 OG 34, OG IKKE TIL VENNER OG BEKENDTE.
Regler for benyttelse af Afdeling 8 aktivitets rum der forefindes i kælderen
Under Holme Møllevej 28
- Aktivitetsrummet er kun for beboere i Afdeling 8
- Der forefindes billardbord hvor der kan spilles keglebillard og pool
- Der forefindes bordtennisbord
- Der forefindes Dart skive
- Der skal selv medbringes bordtennisbat samt pile
- Bliver noget ødelagt, skal det straks meddeles til bestyrelsesmedlemmet, der hvor du fik nøglen udleveret.
- Rummet skal efterlades opryddet, og remedier sat på plads.
- Tobaksrygning er forbudt, og skal overholdes.
- Hvis du drikker en øl eller vand, skal dette forgå i bar lokalet, og ikke i aktivitetsrummet.
- Vær bevidst om, at der bor folk ovenpå lokaliteterne, derfor er støjende adfærd ikke tilladt.
- Aktivitetsrummet skal forlades senest kl. 22.00, og nøglen du har lånt skal afleveres i postkassen i opgangen ved det bestyrelsesmedlem du har fået udleveret den ved.
- Claus Halvorsen Holme Møllevej 26 2th tlf. 26 59 88 60 eller
- Flemming Kjærgaard Holme Møllevej 32 1 tv tlf. 87 34 04 01 eller
- Allan Lyhne Holme Møllevej 32 2tv tlf. 50 70 19 24
Bliver ordensreglementet ikke overholdt eller misligholdt, er det afdelingsbestyrelsens fulde ret til, ikke mere at udlåne rummet til vedkommende.
MVH
Afdelingsbestyrelsen Afd.8
Afdelingen har egne p-pladser.
Det er også muligt at leje en garage på Rundhøj Allé. Læs mere under ‘Garager’.
Kunne du tænke dig en garage på Holme Møllevej?
Bor du i AlmenBo Aarhus’s afdeling 8 – Holme Møllevej i Viby J – har du mulighed for at leje en garage.
Der må ikke drives erhverv fra garagerne og garagerne må ikke bruges til opbevaring. Derfor skal der forevises en gyldig registreringsattest, når du får en garage.
En garage koster kr. 240 pr. måned.
Kunne du tænke dig en garage på Rundhøj Allé?
Bor du i én af AlmenBos Aarhus’s afdelinger i Viby J – har du mulighed for at leje en garage.
Garagerne må ikke bruges til opbevaring, derfor skal der forevises en gyldig registreringsattest, når du får en garage.
En garage koster kr. 350 pr. måned.
Der er mulighed for at komme af med større ting såsom møbler, hårde hvidevarer og lignende. Disse kan placeres i storskraldsrummet, som er placeret i gavlen ved nr. 26.
Storskralderummet kan åbnes med beboernes lejlighedsnøgler.
Der må ikke henstilles effekter udenfor skaktrummet.
Glas – plast og metal skal i de dertil indrettede nedgravede containere placeret 2 steder i afdelingen
Papir, aviser o.l. skal ligeledes i de dertil etablerede nedgravede containere hertil.
Husholdningsaffald skal også i de nedgravede containere. Affaldet skal være pakket i en lukket plastpose.
Afdelingen har A-ordning, hvilket betyder, at du som lejer er forpligtet til at vedligeholde boligen i boperioden.
Når du flytter ind, vil din lejlighed være normalistandsat, ligesom lejligheden skal normalistandsættes, når du flytter. Det er dig som lejer, der betaler udgifterne til normalistandsættelsen. Boligforeningen overtager gradvist noget af denne udgift i forhold til boperiodens længde.
Vedligeholdelsesvejledning for malerarbejde i AlmenBo
Lofter
Flutex 5, Råhvid S 0500 (Flügger)
Vægge med tapet
Flutex 5, Råhvid S 0500 (Flügger)
Vaskbare vægge (køkken, bad og lignende)
Mester 25, lys råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Træværk (karme, fodlister og lignende)
Ready V40, lys råhvid/råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Vinduer og trælysninger
Ready V40, lysråhvid/råhvid
(Sadolin/Nordsjö)
Radiatorer og rør
Ready V40, råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Mange beboere er i tvivl om, hvordan de skal forholde sig når de skal fraflytte lejemålet. Derfor har vi udarbejdet en lille vejledning, som forhåbentligt hjælper dig, når du skal flytte.
Læs mere her.