Afdeling 11
Neptunvej 40-72, 8260 Viby J.
På afdelingens vegne byder vi dig og din familie velkommen i afdeling 11. Afdelingen er beliggende på Neptunvej tæt ved Jyllands Allé i Viby. I afdelingen er der et flot haveanlæg med tilhørende legeplads. Der er også mulighed for leje af garage eller parkere bilen på afdelingens egne p-pladser.
Her på hjemmesiden kan du finde praktiske informationer, og læse om hvilke muligheder, der er i afdelingen.
Vi håber, at du vil falde godt til, og at du har lyst til at deltage i afdelingens fællesarrangementer af forskellig art.
Endnu engang, velkommen.
Ejendomsfunktionær
Afdelingen er tilknyttet et driftskontor, som består af et team af ejendomsfunktionærer. De befinder sig på driftskontoret på hverdage og kan kontaktes, hvis der opstår problemer af teknisk eller anden art.
Du finder driftskontorets kontaktoplysninger i bunden af denne side.
Henvendelse til driftskontoret skal normalt ske i den daglige kontortid. Hvis dette ikke er muligt, kan du sende en mail eller benytte vores beboerapp. Du finder appen i App Store og på Google Play. Søg efter ’AlmenBo Aarhus’.
Vagtordning – Service uden for normal arbejdstid
Hvis der opstår nødsituationer uden for normal arbejdstid f.eks. sprængt vandrør, stoppet faldstamme o. lign., og det ikke er muligt, at få fat på ejendomsfunktionæren, skal der rettes henvendelse til Falcks vagtcentral.
Falcks vagtcentral kan kontaktes på telefonnummer 70 10 00 45.
Opringning til vagtordningen bedes kun foretaget, hvis det er absolut nødvendigt, da det er forbundet med meget store omkostninger for afdelingen, at rekvirere håndværkere uden for firmaernes normale åbningstid.
Skader i boligen
Skulle du komme ud for, at der opstår skader i boligen (indbrud, vand- eller brandskade og lignende) hvor der sker beskadigelse af ejendommens bygninger (lofter, vægge, gulve eller døre), skal du omgående rette henvendelse til ejendomsfunktionæren, der sørger for reparation.
Skade på private genstande/løsøre er ikke dækket af ejendommens forsikring. Du rådes derfor til at tegne en indboforsikring.
Afdelingen har følgende forsikringer: bygnings- og brandforsikring samt sanitetsforsikring.
Vedligeholdelsesvejledning for vinduerne
Der må ikke bores, skrues eller sømmes i karm- eller rammeprofil af hensyn til profilopbygningen.
Rengøring af vinduerne kan foretages efter de hidtil foreliggende resultater med et af følgende rengøringsmidler:
• Ajax glasrengøring
• Benzin, ren
• Salmiakspiritus
• Sæbevand
• Sodavand
Vinduerne er holdbare mod de angrebsmidler, som forekommer under byggeri som f.eks. gips, klorkalk og cement. Vinduerne må IKKE behandles med alkohol, nitrolakker, lakfortynder og organiske opløsningsmidler.
Luft ud – vejen til et godt indeklima
Frisk luft og ventilation er nødvendigt for boligens og ikke mindst din sundhed. Vi har derfor samlet et par gode råd til et godt indeklima:
- Luft ud i boligen ved gennemtræk i 5-10 minutter flere gange om dagen
- Tørre tøj udenfor, hvis muligt
- Lad dørene mellem de enkelte rum stå åbne, så luften kan cirkulere
- Lad klapventiler og evt. spalteventiler være åbne
- Du kan minimere problemer med mug og skimmel i boligen ved brug af fx klorin eller andre midler til bekæmpelse af skimmel
- Det kan være en god idé at købe et eller flere hygrometre (luftfugtighedsmålere), så du løbende kan følge behovet for udluftning
Du kan læse mere og se flere gode råd til et godt indeklima HER.
God fornøjelse med et godt og sundt indeklima.
Vi kan oplyse, at afdelingsbestyrelsen består af:
Afdelingsformand:
Anni Olesen
Neptunvej 66, st.tv.
Øvrige bestyrelsesmedlemmer:
Tanja Elisabeth Palsgaard
Neptunvej 54, 1.tv.
Susanne Børgesen
Neptunvej 5, 1.tv.
Hvis du som beboer har nogle gode forslag og idéer kan de afleveres til afdelingsbestyrelsen, som så vil behandle dem på et møde eller snarest muligt. Du kan kontakte afdelingsbestyrelsen.
Vi holder møde 1. torsdag i lige måneder fra kl. 17.30-19.00.
Afdelingsbestyrelsen håber at modtage mange gode idéer og forslag fra jer – for uden jer går udviklingen i afdelingen let i stå.
Ønsker du at aflevere en klage, skal dette altid gøres direkte til administrationen.
Afdelingen består af 111 boliger.
Byggeriet er opført i 1964 i 3 etagers blokke, i gule mursten. Alle lejligheder har vestvendt altan.
I tilknytning til afdelingen findes stort supermarked og i nærheden en lægeklinik.
Lejlighederne fordeler sig med:
– 11 stk. 1 rums a 41,4 – 49,8 m²
– 4 stk. 2 rums a 63,3 – 70,0 m²
– 72 stk. 3 rums a 83,7 m²
– 24 stk. 5 rums a 97,0 m²
Tilladelse til husdyr: Nej.
Hvidevarer: Komfur, emhætte og køle/frys
Lejlighedstegninger
Driftskontor
Neptunvej 62, kld.
8260 Viby J
Telefon: 86 14 60 91
E-mail: viby@almenbo-aarhus.dk
Kontortid: Alle hverdage kl. 09.00 – 09.30
Afdelingsmøde
Referat juni 2023
Ekstraordinært afdelingsmøde
Referat februar 2022
Ordinært afdelingsmøde
Referat september 2022
Afdelingsmøde 2021
Referat september 2021
Afdelingsbestyrelsesmøder
Plan for bestyrelsesmøder
Referat april
Referat oktober
Afdelingsbestyrelsesmøder
Referat februar
Referat april
Referat juni
Referat august
Referat oktober
Afdelingsbestyrelsesmøder
Referat marts
Afdelingsbestyrelsesmøder 2020
Referat februar
Er husdyr tilladt?
Nej.
Beboerne der bor i nr. 40-54 bruger vaskeriet i kld. i nr. 54, og beboerne der bor i nr. 56-70 bruger vaskeriet i kld. i nr. 70.
Adgang til vaskeriet
Med vaskebrik. Der blevet udleveret 3 brikker til hver lejlighed, som virker både til postkasse, opgangsdør som adgang til vaskeriet samt til brug for bestilling og afregning af vask.
Reservering af vasketid
Via betalingssystemet. Følg anvisningerne i displayet.
Er en tidsreservation ikke taget i brug, vil det efter 15 min. være muligt at benytte maskinerne.
Brug af vaskemaskinerne
For at vaskemaskinerne kan benyttes skal man benytte vaskebrikken i betalingssystemet og følge anvisningerne i displayet.
Betaling
Opkrævning via kommende måneds husleje. Beløbsstørrelse og periode vil fremgå af opkrævningen. Det er muligt via betalingssystemet at få oplyst, hvor mange penge du har vasket for siden sidste aflæsning.
Bortkomst af vaskekort /ekstrabestilling
Hvis du mister vaskebrikken, ringer du til ejendomsfunktionæren eller skriver en mail og får det spærret. Ny/ekstra brik kan ligeledes bestilles og betales ved henvendelse til ejendomsfunktionæren.
Nedbrud
I tilfælde af nedbrud på enten maskiner eller betalingsanlæg, rettes henvendelse til ejendomsfunktionæren.
Som udgangspunkt kan du selv vælge udbyder.
Vi gør dog opmærksom på, at du selv skal kontakte en udbyder for at høre, om de kan levere internet på adressen.
Udbyder
Du kan selv vælge, hvilken udbyder, du vil bruge.
Afregning
Direkte med udbyderen.
BEBOERLOKALE / SELSKABSLOKALE
Neptunvej 70 indgangsdør overfor vaskehuset.
Lokalet er udstyret til 30 personer.
Der er industriopvaskemaskine, komfur, køle/frys skab og ekstra køleskab, kaffemaskine og et lille musikanlæg. Endvidere er der karklude, gulvmobbe og rengøringsmidler.
Medbring selv toiletpapir, håndklæder, håndsæbe mv.
RYGNING ER STRENGT FORBUDT I LOKALET!
Pris: kr. 300,-
Ved udlejning af lokalet til beboere fra en anden afdeling er prisen kr. 500,-
Der må opholde sig max 30 personer i lokalet.
Vis hensyn i opgangen, når I går til og fra lokalet.
Toilettet ligger i kælderen, til højre ved den næste udgang. Nøglen dertil hænger på krogen ved indgangsdøren til beboerlokalet. Der ligger desuden en ekstra nøgle i en skuffe i køkkenet.
Lokalet skal forlades senest kl. 24.
Musik spilles for lukkede døre og vinduer i moderat lydniveau.
AFLEVERING :
Lokalet, køkkenet og toilettet skal være rengjort – TAK FOR DET!
Husk at fjerne affald og lufte ud.
Nøglen afleveres senest kl. 12 den følgende dag.
For udlejning: Send en mail til bestyrelsen på Almenbo.afdeling11@gmail.com
Afdelingen har egne p-pladser.
Det er også muligt at leje en garage på Rundhøj Allé. Læs mere under ‘Garager’.
Du har som beboer mulighed for at låne en trækvogn. Det kan fx være hvis du skal have flyttet noget tungt til fx storskrald.
Hvis du vil låne trækvognen, skal du aftale det med ejendomsfunktionærerne.
Kunne du tænke dig en garage på Rundhøj Allé?
Bor du i én af AlmenBo Aarhus’s afdelinger i Viby J – har du mulighed for at leje en garage.
Garagerne må ikke bruges til opbevaring, derfor skal der forevises en gyldig registreringsattest, når du får en garage.
Garagerne koster kr. 350 pr. måned.
Skakten er kun til husholdningsaffald. Affaldet skal være pakket ind i lukket plastpose (HUSK AT BINDE KNUDE).
Storskrald skal henstilles på storskraldspladsen ved nr. 91.
Papir, aviser og lignende skal i de dertil etablerede nedgravede containere.
Glas afleveres ligeledes i de dertil nedgravede containere eller på storskraldspladsen.
Afdelingen har A-ordning, hvilket betyder, at du som lejer er forpligtet til at vedligeholde boligen i boperioden.
Når du flytter ind, vil din lejlighed være normalistandsat, ligesom lejligheden skal normalistandsættes, når du flytter. Det er dig som lejer, der betaler udgifterne til normalistandsættelsen. Boligforeningen overtager gradvist noget af denne udgift i forhold til boperiodens længde.
Vedligeholdelsesvejledning for malerarbejde i AlmenBo
Lofter
Flutex 5, Råhvid S 0500 (Flügger)
Vægge med tapet
Flutex 5, Råhvid S 0500 (Flügger)
Vaskbare vægge (køkken, bad og lignende)
Mester 25, lys råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Træværk (karme, fodlister og lignende)
Ready V40, lys råhvid/råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Vinduer og trælysninger
Ready V40, lysråhvid/råhvid
(Sadolin/Nordsjö)
Radiatorer og rør
Ready V40, råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Mange beboere er i tvivl om, hvordan de skal forholde sig når de skal fraflytte lejemålet. Derfor har vi udarbejdet en lille vejledning, som forhåbentligt hjælper dig, når du skal flytte.
Læs mere her.