Afdeling 47
Oldjordsvej 2-4, 8000 Aarhus C
På afdelingens vegne byder vi dig velkommen i afdeling 47. Afdelingen består udelukkende af ungdomsboliger beliggende på Oldjordsvej i nærheden af Via University College og Aarhus BSS.
Her på hjemmesiden kan du finde praktiske informationer, og læse om hvilke muligheder, der er i afdelingen.
Vi håber, at du vil falde godt til.
Endnu engang, velkommen.
Ejendomsfunktionær
Afdelingen er tilknyttet et driftskontor, som består af et team af ejendomsfunktionærer. De befinder sig på driftskontoret på hverdage og kan kontaktes, hvis der opstår problemer af teknisk eller anden art.
Du finder driftskontorets kontaktoplysninger i bunden af denne side.
Henvendelse til driftskontoret skal normalt ske i den daglige kontortid. Hvis dette ikke er muligt, kan du sende en mail eller benytte vores beboerapp. Du finder appen i App Store og på Google Play. Søg efter ’AlmenBo Aarhus’.
Vagtordning
Service uden for normal arbejdstid
Hvis der opstår nødsituationer uden for normal arbejdstid f.eks. sprængt vandrør, stoppet faldstamme o. lign., og det ikke er muligt at få fat på ejendomsfunktionæren, skal der rettes henvendelse til Falcks vagtcentral.
Falcks vagtcentral kan kontaktes på telefonnummer 70 10 00 45.
Opringning til vagtordningen bedes kun foretaget, hvis det er absolut nødvendigt, da det er forbundet med meget store omkostninger for afdelingen, at rekvirere håndværkere uden for firmaernes normale åbningstid.
Skader i boligen
Skulle du komme ud for, at der opstår skader i boligen (indbrud, vand- eller brandskade og lignende) hvor der sker beskadigelse af ejendommens bygninger (lofter, vægge, gulve eller døre), skal du omgående rette henvendelse til ejendomsfunktionæren, der sørger for reparation.
Skade på private genstande/løsøre er ikke dækket af ejendommens forsikring. Du rådes derfor til at tegne en indboforsikring. Afdelingen har følgende forsikringer: bygnings- og brandforsikring samt glas- og kummeforsikring.
Luft ud – vejen til et godt indeklima
Frisk luft og ventilation er nødvendigt for boligens og ikke mindst din sundhed. Vi har derfor samlet et par gode råd til et godt indeklima:
- Luft ud i boligen ved gennemtræk i 5-10 minutter flere gange om dagen
- Tørre tøj udenfor, hvis muligt
- Lad dørene mellem de enkelte rum stå åbne, så luften kan cirkulere
- Lad klapventiler og evt. spalteventiler være åbne
- Du kan minimere problemer med mug og skimmel i boligen ved brug af fx klorin eller andre midler til bekæmpelse af skimmel
- Det kan være en god idé at købe et eller flere hygrometre (luftfugtighedsmålere), så du løbende kan følge behovet for udluftning
Du kan læse mere og se flere gode råd til et godt indeklima HER.
God fornøjelse med et godt og sundt indeklima.
Afdelingsbestyrelse
Formand:
Katrine Udby Hansen
Oldjordsvej 4 4. lejl. 2
Bestyrelsesmedlemmer:
Pernille Grand Moestrup
Oldjordsvej 2 st. lejl. 6
Kathrine Bendixen
Oldjordsvej 2 st. lejl. 4
Hvis du som beboer har nogle gode forslag og idéer kan de afleveres til afdelingsbestyrelsen, som så vil behandle dem på et møde eller snarest muligt.
Afdelingsbestyrelsen håber at modtage mange gode idéer og forslag fra jer – for uden jer går udviklingen i afdelingen let i stå.
Ønsker du at aflevere en klage, skal dette altid gøres skriftligt direkte til administrationen.
Afdelingen består af 20 1-vær. ungdomsboliger og 40 2-vær. ungdomsboliger.
Lejer betaler a/c varme og vand over huslejen.
Lejlighederne er med parketgulve og eget bad/toilet.
Beboerne har råderet over de skabe, der står i lejlighederne (1 stk. i 1-vær. og 2 stk. i 2-vær.).
Det vil sige, at hvis man ikke ønsker at have dem i sin lejlighed, kan man skille sig af med dem eller man kan tage dem med sig når man flytter.
Nye lejere kan derfor ikke være sikker på at lejligheden er møbleret med skabe.
Lejlighederne fordeler sig med:
– 16 stk. 1 rums a 40 m²
– 4 stk. 1 rums a 33 m²
– 32 stk. 2 rums a 53 m²
– 8 stk. 2 rums a 43 m²
Tilladelse til husdyr: Nej
Hvidevarer: Komfur og emhætte
Driftskontor
Paludan Müllers Vej 89, gavl, 8210 Århus V
Telefon: 86 16 62 12
E-mail: midt@almenbo-aarhus.dk
Telefontid: Alle hverdage kl. 08.00 – 10.00
Personlig henvendelse: Alle hverdage kl. 09.00 – 10.00
Afdelingsmøde
Referat september 2023
Afdelingsmøde
Referat september 2022
Afdelingsmøde 2021
Referat september 2021
Afdelingsbestyrelsesmøder
Referat 9. marts
Referat 25. marts
Afdelingsbestyrelsesmøder
Referat februar
Er husdyr tilladt?
Nej.
Vaskeriet befinder sig i kælderen ved trappetårnet i bygning nr. 2.
Adgang til vaskeriet
Med vaskebrik. Hver bolig har fået udleveret 2 stk.
Reservation af vasketid
Gennem betalingssystem i vaskeriet eller over internettet.
Gå ind på https://web.vasketur.dk/DB0396/. Log ind med lejlighedsnummer og en selvvalgt 4 cifret kode, som oplyses til ejendomsfunktionæren.
Klik her for at se guide til bestilling via App.
Er en tidsreservation ikke taget i brug, vil det efter 15 min. være muligt at benytte maskinerne.
Afregning
Opkrævning af forbrug via kommende månedshusleje. Beløbsstørrelse og periode vil fremgå af opkrævningen. Det er muligt via betalingssystemet, at få oplyst hvor mange penge, du har vasket for siden sidste aflæsning.
Bortkomst af brikker / ekstrabestilling
Har du mistet din brik, så kontakt ejendomsfunktionæren, for at få den spærret. Ny/ekstra brik kan bestilles via ejendomsfunktionæren. Afregning sker via huslejen.
Nedbrud
I tilfælde af nedbrud på enten maskiner eller betalingsanlæg, rettes henvendelse til Electrolux.
Se tavle i vaskeri eller betalingssystem for info.
Udbyder
Du kan selv vælge, hvilken udbyder, du vil bruge.
Afregning
Direkte med udbyderen.
Internettet i afdelingen kan leveres af Bolignet-Aarhus, som du selv skal kontakte, hvis du ønsker at bruge det.
Afregning sker direkte med Bolignet-Aarhus.
Kundeservice ved Bolignet-Aarhus kan kontaktes på tlf. 8250 5050 eller info@bnaa.dk
Gældende fra 1/6-2021
Der gøres opmærksom på at rygning i trappetårnene IKKE er tilladt.
Afdelingens parkeringspladser varetages af parkeringsfirmaet Q-park. Derfor er parkering i de afmærkede båse kun tilladt med en gyldig parkeringstilladelse eller gæstetilladelse.
Parkeringstilladelse
Hvis du vil have en parkeringstilladelse til afdelingens parkeringspladser, kan du få en ved henvendelse til ejendomsfunktionæren i kontortiden eller efter aftale mod forevisning af en gyldig registreringsattest på dit køretøj. Det er kun muligt at få én tilladelse pr. lejemål.
Hvis du har brug for en gæstetilladelse, skal du sende en mail til ejendomsfunktionæren med ønske herom. Herefter sendes der pr. mail et link fra E-park, hvor man kan oprette sig som bruger.
Parkeringstilladelser og gæstetilladelser gælder til samtlige af afdelingens p-pladser.
Sækkevogn
Der er en sækkevogn til brug ved flytning og lignende. Den er placeret i bunden af trappetårnet i bygning nr. 2. Sækkevognen er låst, men kan låses op med nøgle til egen hoveddør.
Boremaskine
Der er mulighed for at låne en kraftig boremaskine i afdelingen. Kontakt et bestyrelsesmedlem for aftale om udlån.
Grill
I afdelingen har vi 3 stk. grill.
Spil
I afdelingen har vi diverse spil, bl.a. kongespil/vikingespil og kroket.
Dette er til fri afbenyttelse for alle beboere til anvendelse i vores egen gård.
Vi henstiller til, at der passes på tingene, og at man efter anvendelse hurtigst muligt pakker tingene sammen, så de holder længere og dermed er til glæde for flest mulige her i afdelingen.
Er der ønsker eller forslag til spil eller andet der kan indkøbes, så give endelig besked til bestyrelsen.
Fællesrum
Afdelingen har et fællesrum til opbevaring af spil, boremaskine, selskabstelt mm. Dette har vi et fælles ansvar for at holde orden i, samt sikre at alt er i rummet. På en seddel i rummet skriver man på, hvilke og hvornår man har lånt noget.
Rummet befinder sig under trappen med indgang ved elevatoren i bygning nr.2. For at komme derind, skal man benytte sit vaskekort som nøglebrik.
Musik i gården skal slukkes kl. 01 i weekenderne og kl. 22 i hverdagene. Man må dog stadig gerne blive siddende i gården og hygge sig efter dette tidspunkt, så længe det foregår uden musik.
Beboerne har råderet over de skabe, der står i lejlighederne (1 stk. i 1-vær. og 2 stk. i 2-vær.)
Det vil sige, at hvis du ikke ønsker at have dem i din lejlighed, kan du skille sig af med dem, eller du kan tage dem med dig, når du flytter.
Nye lejere kan derfor ikke være sikker på, at lejligheden er møbleret med skabe.
Afdelingen har B-ordning, hvilket betyder, at du som lejer er forpligtet til at vedligeholde boligen i boperioden. Udgifterne hertil kan dækkes af boligens vedligeholdelseskonto, som du indbetaler til hver måned, mens du bor der.
Læs mere om brug af vedligeholdelseskontoen her
Der er ingen istandsættelsesperiode i forbindelse med fraflytning, hvilket betyder at lejligheden ikke fremtræder nyistandsat ved indflytning. Vedligeholdelseskontoen lukkes ved opsigelse.
Vedligeholdelsesreglement i afdelinger med B-ordning samt ungdomsboliger
Husholdningsaffald skal i de offentlige nedgravede skraldespande ved vejen.
I gården er der opstillet containere til almindeligt affald samt til papir og pap. Flasker og glas skal i containerne længere oppe ad Silkeborgvej, ved Stokke-butikken.
For at finde derop: drej til højre ved Silkeborgvej, fortsæt retningen mod Åbyhøj, ca. 200 meter på højre side.
Storskrald lidt længere oppe ad vejen end nr. 4.
Afhentning af storskrald kan bestilles ved Kredsløb på: www.kredslob.dk/produkter-og-services/genbrug-og-affald/storskrald
Lofter
Flutex 5, Råhvid S 0500 (Flügger)
Vægge med tapet
Flutex 5, Råhvid S 0500 (Flügger)
Vaskbare vægge (køkken, bad og lignende)
Mester 25, lys råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Træværk (karme, fodlister og lignende)
Ready V40, lys råhvid/råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Vinduer og trælysninger
Ready V40, lysråhvid/råhvid
(Sadolin/Nordsjö)
Radiatorer og rør
Ready V40, råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Mange beboere er i tvivl om, hvordan de skal forholde sig når de skal fraflytte lejemålet. Derfor har vi udarbejdet en lille vejledning, som forhåbentligt hjælper dig, når du skal flytte.
Læs mere her.