Afdeling 45
Langørvej 72-114B , 8381 Tilst – Seniorboliger
På afdelingens vegne byder vi dig og din familie velkommen i afdeling 45. Afdelingen er beliggende på Langørvej i Tilst og består af rækkehuse.
Her på hjemmesiden kan du finde praktiske informationer, og læse om hvilke muligheder, der er i afdelingen.
Vi håber, at du vil falde godt til, og at du har lyst til at deltage i afdelingens fællesarrangementer af forskellig art.
Endnu engang, velkommen.
Ejendomsfunktionæren
Afdelingen er tilknyttet et driftskontor, som består af et team af ejendomsfunktionærer. De befinder sig på driftskontoret på hverdage og kan kontaktes, hvis der opstår problemer af teknisk eller anden art.
Du finder driftskontorets kontaktoplysninger i bunden af denne side.
Henvendelse til driftskontoret skal normalt ske i den daglige kontortid. Hvis dette ikke er muligt, kan du sende en mail eller benytte vores beboerapp. Du finder appen i App Store og på Google Play. Søg efter ’AlmenBo Aarhus’.
Vagtordning – Service uden for normal arbejdstid
Hvis der opstår nødsituationer uden for normal arbejdstid f.eks. sprængt vandrør, stoppet faldstamme o. lign., og det ikke er muligt at få fat på ejendomsfunktionæren, skal der rettes henvendelse til Falcks vagtcentral.
Falcks vagtcentral kan kontaktes på telefonnummer 70 10 00 45.
Opringning til vagtordningen bedes kun foretaget, hvis det er absolut nødvendigt, da det er forbundet med meget store omkostninger for afdelingen, at rekvirere håndværkere uden for firmaernes normale åbningstid.
Skader i boligen
Skulle du komme ud for, at der opstår skader i boligen (indbrud, vand- eller brandskade og lignende) hvor der sker beskadigelse af ejendommens bygninger (lofter, vægge, gulve eller døre), skal du omgående rette henvendelse til ejendomsfunktionæren, der sørger for reparation.
Skade på private genstande/løsøre er ikke dækket af ejendommens forsikring. Du rådes derfor til at tegne en indboforsikring.
Afdelingen har følgende forsikringer: bygnings- og brandforsikring, sanitetsforsikring samt almindelig glas indtil 3 m2.
Luft ud – vejen til et godt indeklima
Frisk luft og ventilation er nødvendigt for boligens og ikke mindst din sundhed. Vi har derfor samlet et par gode råd til et godt indeklima:
- Luft ud i boligen ved gennemtræk i 5-10 minutter flere gange om dagen
- Tørre tøj udenfor, hvis muligt
- Lad dørene mellem de enkelte rum stå åbne, så luften kan cirkulere
- Lad klapventiler og evt. spalteventiler være åbne
- Du kan minimere problemer med mug og skimmel i boligen ved brug af fx klorin eller andre midler til bekæmpelse af skimmel
- Det kan være en god idé at købe et eller flere hygrometre (luftfugtighedsmålere), så du løbende kan følge behovet for udluftning
Du kan læse mere og se flere gode råd til et godt indeklima HER.
God fornøjelse med et godt og sundt indeklima.
Vi kan oplyse, at afdelingsbestyrelsen består af:
Afdelingsformand:
Gitte Bülow Light
Langørvej 90
Øvrige bestyrelsesmedlemmer:
Hanne Rasmussen,
Langørvej 100A
Ulla Petersen,
Langørvej 76
Hvis du som beboer har nogle gode forslag og idéer kan de afleveres til afdelingsbestyrelsen, som så vil behandle dem på et møde eller snarest muligt.
Afdelingsbestyrelsen håber at modtage mange gode idéer og forslag fra jer – for uden jer går udviklingen i afdelingen let i stå.
Ønsker du at aflevere en klage, skal dette altid gøres skriftligt direkte til administrationen.
Afdelingen består af 31 seniorboliger i rækkehuse. Er opført i 2003, og i gule mursten.
Boligerne er placeret således, at alle haver eller altaner vender mod syd. I afdelingens umiddelbare nærhed findes supermarked, specialbutikker, posthus, bibliotek og kirke.
Lejlighederne fordeler sig med:
– 16 stk. 2 rums a 66,6 m²
– 15 stk. 3 rums a 86,5 m²
Tilladelse til husdyr: Ja. 1 indekat eller 1 hund af mindre race. Se husorden
Hvidevarer: Komfur og emhætte
Lejlighedstegninger
Driftskontor
Græsvangen 125 A
8381 Tilst
Telefon: 86 24 28 39
Fax: 86 24 28 39
E-mail: vest@almenbo-aarhus.dk
Kontortid: Mandag og onsdag 8.30 – 9.00
Afdelingsmøde
Beretning og referat september 2023
Afdelingsmøde
Årsberetning og referat september 2022
Afdelingsmøde 2021
Referat september 2021
Beretning september 2021
Afdelingsbestyrelsesmøder
Referat januar
Referat marts
Referat maj
Referat juni
Referat august
Referat september
Referat oktober
Afdelingsbestyrelsesmøder
Referat marts
Referat maj
Referat juni
Referat 5. september
Referat 19. september
Referat november
Afdelingsbestyrelsesmøder
Referat februar
Referat marts
Referat maj
Referat juni
Referat august
Referat september
Referat juni
Referat april
Referat august
Referat september
Referat september 2
Referat november
Afdelingsbestyrelsesmøder 2020
Er husdyr tilladt?
Ja. 1 indekat eller 1 hund af mindre race (ingen kamphunde).
Ved anskaffelse af en hund eller kat, skal ejeren henvende sig til afdelingsbestyrelsen i afdelingen med oplysninger om dyrets art, tatoverings- og/eller chip nummer, vaccinationspapirer og godkendt forsikring.
Se i øvrigt gældende regler vedr. husdyr i afdelingens husordensreglement .
Som udgangspunkt kan du selv vælge udbyder.
Vi gør dog opmærksom på, at du selv skal kontakte en udbyder for at høre, om de kan levere internet på adressen.
Udbyder
Du kan selv vælge, hvilken udbyder, du vil bruge.
Afregning
Direkte med udbyderen.
Afdelingen har egne p-pladser.
Bårebuket ved dødsfald i afdelingen
Det er på afdelingsmøde 5. september 2019 vedtaget, at afdelingsbestyrelsen sørger for fremsendelse af bårebuket ved dødsfald af en beboer i afdelingen.
Flagregler vedtaget på afdelingsmøde 5. september 2019
Det er ligeledes på afdelingsmøde 5. september 2019 vedtaget, at der fremtidig flages ved runde og halvrunde fødselsdage, såfremt dette ønskes og datoen er oplyst til flagudvalget.
Endvidere flages der alle søndage i perioden 1. marts til 31. oktober.
Reservation af fælleshuset skal ske ved kontakt til Ulla Petersen i nr. 76, tlf.nr. 28 43 94 32.
– mail: ullapetersen1408@gmail.com eller ved at lægge blanket vedr. leje af fælleshuset i postkassen Langørvej 76.
Nøgleudleveringen sker efter aftale med Ulla Petersen.
Affaldscontainere står i træskuret ved nr. 100.
Aviser, blade, pap afleveres i papcontainer.
Der er mulighed for at stille storskrald i skuret, som bliver afhentet i ulige uger torsdage.
Afdelingen har B-ordning, hvilket betyder, at du som lejer er forpligtet til at vedligeholde boligen i boperioden. Udgifterne hertil kan dækkes af boligens vedligeholdelseskonto, som du indbetaler til hver måned, mens du bor der.
Læs mere om brug af vedligeholdelseskontoen her
Der er ingen istandsættelsesperiode i forbindelse med fraflytning, hvilket betyder at lejligheden ikke fremtræder nyistandsat ved indflytning. Vedligeholdelseskontoen lukkes ved opsigelse.
Vedligeholdelsesreglement i afdelinger med B-ordning samt ungdomsboliger
Vedligeholdelsesvejledning for malerarbejde i AlmenBo
Lofter
Flutex 5, Råhvid S 0500 (Flügger)
Vægge med tapet
Flutex 5, Råhvid S 0500 (Flügger)
Vaskbare vægge (køkken, bad og lignende)
Mester 25, lys råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Træværk (karme, fodlister og lignende)
Ready V40, lys råhvid/råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Vinduer og trælysninger
Ready V40, lysråhvid/råhvid
(Sadolin/Nordsjö)
Radiatorer og rør
Ready V40, råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Mange beboere er i tvivl om, hvordan de skal forholde sig når de skal fraflytte lejemålet. Derfor har vi udarbejdet en lille vejledning, som forhåbentligt hjælper dig, når du skal flytte.
Læs mere her.