Afdeling 44
Ranunkelvej 45-95, 8471 Sabro – seniorboliger
Vi byder dig velkommen i afdeling 44, og håber at du vil finde dig godt til rette i afdelingen. Afdelingen er beliggende på Ranunkelvej i Sabro, og består af seniorboliger. Til hvert lejemål hører eget skur. Bustransport og indkøbsmuligheder ligger i kort afstand fra boligerne.
Her på hjemmesiden kan du finde praktiske informationer, og læse om hvilke muligheder, der er i afdelingen.
Vi håber, at du vil falde godt til, og at du har lyst til at deltage i afdelingens fællesarrangementer af forskellig art.
Endnu engang, velkommen.
Ejendomsfunktionæren
Afdelingen er tilknyttet et driftskontor, som består af et team af ejendomsfunktionærer. De befinder sig på driftskontoret på hverdage og kan kontaktes, hvis der opstår problemer af teknisk eller anden art.
Du finder driftskontorets kontaktoplysninger i bunden af denne side.
Henvendelse til driftskontoret skal normalt ske i den daglige kontortid. Hvis dette ikke er muligt, kan du sende en mail eller benytte vores beboerapp. Du finder appen i App Store og på Google Play. Søg efter ’AlmenBo Aarhus’.
Vagtordning – Service uden for normal arbejdstid
Hvis der opstår nødsituationer uden for normal arbejdstid f.eks. sprængt vandrør, stoppet faldstamme o. lign., og det ikke er muligt at få fat på ejendomsfunktionæren, skal der rettes henvendelse til Falcks vagtcentral.
Falcks vagtcentral kan kontaktes på telefonnummer 70 10 00 45.
Opringning til vagtordningen bedes kun foretaget, hvis det er absolut nødvendigt, da det er forbundet med meget store omkostninger for afdelingen, at rekvirere håndværkere uden for firmaernes normale åbningstid.
Skader i boligen
Skulle du komme ud for, at der opstår skader i boligen (indbrud, vand- eller brandskade og lignende) hvor der sker beskadigelse af ejendommens bygninger (lofter, vægge, gulve eller døre), skal du omgående rette henvendelse til ejendomsfunktionæren, der sørger for reparation.
Skade på private genstande/løsøre er ikke dækket af ejendommens forsikring. Du rådes derfor til at tegne en indboforsikring.
Afdelingen har følgende forsikringer: bygnings- og brandforsikring samt glas- og kummeforsikring.
Luft ud – vejen til et godt indeklima
Frisk luft og ventilation er nødvendigt for boligens og ikke mindst din sundhed. Vi har derfor samlet et par gode råd til et godt indeklima:
- Luft ud i boligen ved gennemtræk i 5-10 minutter flere gange om dagen
- Tørre tøj udenfor, hvis muligt
- Lad dørene mellem de enkelte rum stå åbne, så luften kan cirkulere
- Lad klapventiler og evt. spalteventiler være åbne
- Du kan minimere problemer med mug og skimmel i boligen ved brug af fx klorin eller andre midler til bekæmpelse af skimmel
- Det kan være en god idé at købe et eller flere hygrometre (luftfugtighedsmålere), så du løbende kan følge behovet for udluftning
Du kan læse mere og se flere gode råd til et godt indeklima HER.
God fornøjelse med et godt og sundt indeklima.
Vi kan oplyse, at afdelingsbestyrelsen består af:
Afdelingsformand:
Bent Sigvardt
Ranunkelvej 49
Øvrige bestyrelsesmedlemmer:
Jytte Bay
Ranunkelvej 61
Bruno Stentoft Broch
Ranunkelvej 59
Hvis I som beboere har nogle gode forslag og idéer, afleveres de til afdelingsbestyrelsen, som så vil behandle dem på mødet, eller snarest muligt.
Afdelingsbestyrelsen håber at modtage mange gode idéer og forslag fra jer, for uden dem går udviklingen i afdelingen let i stå.
Ønsker du at aflevere en klage, skal dette altid gøres skriftligt direkte til administrationen.
Afdelingen består af 26 seniorboliger
Seniorboligerne er fortrinsvis for folk, som ved indflytningen er selvhjulpne, altså kan klare sig selv.
Boligtyper i afdelingen fordeler sig med:
-7 stk. 2 rum 68kvm
-13 stk. 3 rum 78kvm
-6 stk. 4 rum 90kvm
Tilladelse til husdyr: 1 hund eller 1 kat.
Se mere under husordensreglement.
Hvidevarer: Komfur og emhætte
Lejlighedstegninger
Driftskontor
Vistoftparken 102-104
8471 Sabro
Telefon: 4015 7842 (besvares KUN i kontortiden)
E-mail: vest@almenbo-aarhus.dk
Kontortid: Mandag + torsdag kl. 8.30 – 9.30 og tirsdag, onsdag og fredag kl. 8.30 – 9.00
Afdelingsmøde
Referat september 2023
Ekstraordinært afdelingsmøde
Referat marts 2022
Afdelingsmøde
Beretning og referat september 2022
Afdelingsmøde 2021
Referat september 2021
Afdelingsbestyrelsesmøder
Referat april
Referat maj
Referat august
Afdelingsbestyrelsesmøder
Referat januar
Referat februar
Referat april
Afdelingsbestyrelsesmøder
Referat marts
Referat maj
Referat juni
Referat august
Referat september
Referat oktober
Referat november
Afdelingsbestyrelsesmøder 2021
Referat oktober
Referat september
Referat juni
Referat april
Referat marts
Referat februar
Referat januar
Afdelingsbestyrelsesmøder 2020
Referat december
Er husdyr tilladt?
Ja. 1 hund eller 1 kat.
Som udgangspunkt kan du selv vælge udbyder.
Vi gør dog opmærksom på, at du selv skal kontakte en udbyder for at høre, om de kan levere internet på adressen.
Udbyder
Du kan selv vælge, hvilken udbyder, du vil bruge.
Afregning
Direkte med udbyderen.
Afdelingen har egne p-pladser.
En seniorbolig må ikke forveksles med en ældrebolig, hvortil man skal visiteres.
Seniorboligerne er fortrinsvis for folk, som ved indflytningen er selvhjulpne, altså kan klare sig selv.
Idéen med seniorboliger er at samle folk, som gerne vil være noget for hinanden i et bofællesskab. Her skal man være indstillet på, at tage hensyn til hinanden, og hjælpe hinanden når nogen har behov for hjælp, og komme hinanden ved, uden at man derfor “render hinanden på dørene”.
Det forventes, at beboerne har en positiv indstilling til at yde en indsats for fællesskabet.
Det kan ske i den daglige omgang med de øvrige beboere ved at deltage i arrangementer i den udstrækning man overkommer og har tid til.
Hjælpe med at vedligeholde de fælles ting, som ejendomsfunktionærerne ikke tager sig af, som f.eks. at være villige til at påtage sig hvervet som flaggast, hjælpe med at vedligeholde de fælles havemøbler, hjælpe med at vedligeholde petanque-banen eller være medlem af aktivitetsudvalget, som står for en række arrangementer i årets løb.
Kommer man med den rette indstilling, vil man hurtigt falde ind i sammenholdet, og man vil få et godt og positivt otium sammen med ligestillede.
Kontakt ejendomsfunktionæren for lån af nøgle til fælleshuset.
Fælleshusreglement
Fælleshusreglement for afdeling 44 – Ranunkelvej
Studie, sy eller lignende aktivitetskredse
Beboere, som har sat aktiviteter for mindre kredse i gang kan uden betaling låne fælleshuset, når der deltager beboere og gæster i forholdet 3 til 1.
Ved bankospil kan familie og venner deltage samt nuværende medlemmer af aktivitetsudvalgets bankospil.
Ved tvivlsspørgsmål om deltagelse i aktivitetsudvalgets arrangementer, er det aktivitetsudvalget, der træffer den endelige beslutning for adgang.
Dog skal afdelingens beboere altid være i flertal.
Studie-, sy eller lignende aktivitetskredse må vige, når fælleshuset er optaget af afdelingsbestyrelsens eller aktivitetsudvalgets arrangementer, samt når fælleshuset er udlejet.
Huset skal efterlades rengjort.
Afdelingen har A-ordning, hvilket betyder, at du som lejer er forpligtet til at vedligeholde boligen i boperioden.
Når du flytter ind, vil din lejlighed være normalistandsat, ligesom lejligheden skal normalistandsættes, når du flytter. Det er dig som lejer, der betaler udgifterne til normalistandsættelsen. Boligforeningen overtager gradvist noget af denne udgift i forhold til boperiodens længde.
Vedligeholdelsesvejledning for malerarbejde i AlmenBo
Lofter
Flutex 5, Råhvid S 0500 (Flügger)
Vægge med tapet
Flutex 5, Råhvid S 0500 (Flügger)
Vaskbare vægge (køkken, bad og lignende)
Mester 25, lys råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Træværk (karme, fodlister og lignende)
Ready V40, lys råhvid/råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Vinduer og trælysninger
Ready V40, lysråhvid/råhvid
(Sadolin/Nordsjö)
Radiatorer og rør
Ready V40, råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Mange beboere er i tvivl om, hvordan de skal forholde sig, når de skal fraflytte lejemålet. Derfor har vi udarbejdet en lille vejledning, som forhåbentligt hjælper dig, når du skal flytte.
Læs mere her.