Afdeling 31
Hjelmagerparken 412-546, Løgten – 8541 Skødstrup
På afdelingens vegne byder vi dig og din familie velkommen i afdeling 31. Afdelingen er beliggende på Hjelmagerparken i Løgten, og består af rækkehuse. Hver bolig, med undtagelse af ungdomsboligerne, har en mindre have. Boligerne har udsigt til Århus Bugt.
Her på hjemmesiden kan du finde praktiske informationer, og læse om hvilke muligheder, der er i afdelingen.
Vi håber, at du vil falde godt til, og at du har lyst til at deltage i afdelingens fællesarrangementer af forskellig art.
Endnu engang, velkommen.
Ejendomsfunktionæren
Afdelingen er tilknyttet et driftskontor, som består af et team af ejendomsfunktionærer. De befinder sig på driftskontoret på hverdage og kan kontaktes, hvis der opstår problemer af teknisk eller anden art.
Du finder driftskontorets kontaktoplysninger i bunden af denne side.
Henvendelse til driftskontoret skal normalt ske i den daglige kontortid. Hvis dette ikke er muligt, kan du sende en mail eller benytte vores beboerapp. Du finder appen i App Store og på Google Play. Søg efter ’AlmenBo Aarhus’.
Vagtordning – Service uden for normal arbejdstid
Hvis der opstår nødsituationer uden for normal arbejdstid f.eks. sprængt vandrør, stoppet faldstamme o. lign., og det ikke er muligt at få fat på ejendomsfunktionæren, skal der rettes henvendelse til Falcks vagtcentral.
Falcks vagtcentral kan kontaktes på telefonnummer 70 10 00 45.
Opringning til vagtordningen bedes kun foretaget, hvis det er absolut nødvendigt, da det er forbundet med meget store omkostninger for afdelingen, at rekvirere håndværkere uden for firmaernes normale åbningstid.
Du er også velkommen til at kontakte bestyrelsen
Hvis der opstår nødsituationer udenfor ejendomsfunktionærens normale arbejdstid, såsom et køleskab der går i stykker eller et komfur der står af, er du velkommen til at kontakte et medlem af bestyrelsen, der evt. kan hjælpe dig med en løsning.
Skader i boligen
Skulle du komme ud for, at der opstår skader i boligen (indbrud, vand- eller brandskade og lignende) hvor der sker beskadigelse af ejendommens bygninger (lofter, vægge, gulve eller døre), skal du omgående rette henvendelse til ejendomsfunktionæren, der sørger for reparation.
Skade på private genstande/løsøre er ikke dækket af ejendommens forsikring. Du rådes derfor til at tegne en indboforsikring.
Afdelingen har følgende forsikringer: bygnings- og brandforsikring, sanitetsforsikring samt almindelig glas indtil 3 m2.
Luft ud – vejen til et godt indeklima
Frisk luft og ventilation er nødvendigt for boligens og ikke mindst din sundhed. Vi har derfor samlet et par gode råd til et godt indeklima:
- Luft ud i boligen ved gennemtræk i 5-10 minutter flere gange om dagen
- Tørre tøj udenfor, hvis muligt
- Lad dørene mellem de enkelte rum stå åbne, så luften kan cirkulere
- Lad klapventiler og evt. spalteventiler være åbne
- Du kan minimere problemer med mug og skimmel i boligen ved brug af fx klorin eller andre midler til bekæmpelse af skimmel
- Det kan være en god idé at købe et eller flere hygrometre (luftfugtighedsmålere), så du løbende kan følge behovet for udluftning
Du kan læse mere og se flere gode råd til et godt indeklima HER.
God fornøjelse med et godt og sundt indeklima.
Vi her fra bestyrelsen i afdelingen vil gerne byde dig velkommen her i afdelingen. Vi håber, at du vil falde godt til, og vil gerne benytte lejligheden til at fortælle lidt om hvad du som beboer kan forvente af afdelingsbestyrelsen.
Bestyrelsens vigtigste opgave er, i samarbejde med administrationen, at varetage afdelingens økonomi. Herunder drøftelse af afdelingens regnskaber og budgetter. Iværksættelse af eventuelle nye tiltag, og fastlæggelse af hvilke vedligeholdelsesopgaver der skal prioriteres på afdelingens vedligeholdelsesbudet. Desuden indgår bestyrelsen løbende i et tæt samarbejde med ejendomsfunktionæren, for at sikre, at afdelingen fremgår pænest muligt i hverdagen.
Afdelingsbestyrelsen mødes den første tirsdag i hver måned kl. 19.00-20.00 i bestyrelseslokalet i fælleshuset – dog ikke i ferier. Du er som beboer velkommen til at kontakte bestyrelsen, hvis der er emner du ønsker drøftet på bestyrelsesmøder. Alternativt kan du møde op i den første halve time af bestyrelsesmødet, og forelægge dit ærinde.
Afdelingsbestyrelsen er valgt af afdelingens beboere ved det årlige afdelingsmøde der afholdes i august/september måned.
Vi kan oplyse, at afdelingsbestyrelsen består af:
Afdelingsformand:
Christina Lundorff
Hjelmagerparken 482
Øvrige bestyrelsesmedlemmer:
Ole Peder Nielsen
Hjelmagerparken 520
Pia Frandsen
Hjelmagerparken 424
Du kan også sende en mail til afdelingsformanden: christinalundorff@msn.com
Afdelingen består af 67 boliger, heraf 14 ungdomsboliger.
Byggeriet er et tæt/lavt rækkehusbyggeri, og opført i gule mursten i 1989-90.
Alle boliger, dog ikke ungdomsboliger, har mindre have. Boligerne er placeret i rækker på østvendt skråning med udsigt til Aarhus bugt.
Afdelingen er beliggende i Hjelmagerparken i Løgten, omkring 16 km. fra Aarhus centrum. Der er ca. 5 min. gang til indkøb og nærbane.
Lejlighederne fordeler sig med:
– 14 stk. 1 rums a (ungdomsbolig) 30,1 m²
– 6 stk. 1 rums a 50,3 – 51,8 m²
– 17 stk. 2 rums a 70,0 – 76,5 m²
– 26 stk. 3 rums a 83,9 – 93,8 m²
– 4 stk. 4 rums a 108,3 – 110,0 m²
Tilladelse til husdyr: 2 husdyr : hunde/katte.
Se mere under Husordensreglementet.
Hvidevarer: Komfur, emhætte og køle/frys. Ungdomsboliger: Trinette (kogeplader og køleskab)
Lejlighedstegninger
Driftskontor
Engskovbakken 1
8541 Skødstrup
Telefon: 86 97 91 11
E-mail: skoedstrup@almenbo-aarhus.dk
Kontortid: Alle hverdage kl. 08.30 – 09.00
Afdelingsmøde
Referat september 2022
Afdelingsmøde 2021
Referat september 2021
Er husdyr tilladt?
Ja. 2 husdyr, hunde/katte.
Se mere under Husordensreglementet.
Adgang til vaskeriet
For at få adgang til vaskeriet skal du bruge din brik som nøgle til at få åbnet døren.
Reservering af vasketid
Med brik gennem betalingssystemet. Følg anvisningerne i displayet. Du kan også reservere tid via nettet.
Er en tidsreservation ikke taget i brug, vil det efter 15 min. være muligt at benytte maskinerne.
Betaling
Opkrævning via kommende måneds husleje. Beløbsstørrelse og periode vil fremgå af opkrævningen. Det er muligt via betalingssystemet at få oplyst, hvor mange penge man har vasket for siden sidste aflæsning.
Bortkomst af vaskekort /ekstrabestilling
Hvis du mister dinbrik, ringer du til ejendomsfunktionæren, og får det spærret. Ny/ekstra brik kan bestilles og afregnes via huslejen.
Nedbrud
I tilfælde af nedbrud på enten maskiner eller betalingsanlæg, rettes henvendelse til Nortec på tlf.nr. 70 25 62 56.
Som udgangspunkt kan du selv vælge udbyder.
Vi gør dog opmærksom på, at du selv skal kontakte en udbyder for at høre, om de kan levere internet på adressen.
Udbyder
Du kan selv vælge, hvilken udbyder, du vil bruge.
Afregning
Direkte med udbyderen.
Der er forberedt til YouSee.
Afdelingen har egne p-pladser.
Fælleshuset i Hjelmagerparken ligger med en flot udsigt over Mols bjerge, Kalø vig og Knebel vig, dette danner de perfekte rammer for en god og hyggelig familiefest.
Alle er velkommen til at leje afdelingens fælleshus til møder eller til at samle familien til barnedåb, konfirmation, bryllup etc. etc.
Der er tilladelse til 40 personer i lokalet.
Adressen på fælleshuset er Hjelmagerparken 420, Løgten, 8541 Skødstrup
Send en mail til christinalundorff@msn.com for at leje fælleshuset eller for at høre nærmere omkring fælleshuset, eller læse kontrakt vedr. leje af fælleshuset
Der er mulighed for at komme af med større ting, såsom møbler, hårde hvidevarer og lignende. Disse kan placeres i storskraldsrummet, som er placeret ved gavlene.
Der må ikke henstilles effekter udenfor skaktrummet.
Papir, aviser o.l. skal henlægges i aviscontainer og glas skal henlægges i glascontainer.
Afdelingen har A-ordning, hvilket betyder, at du som lejer er forpligtet til at vedligeholde boligen i boperioden.
Når du flytter ind, vil din lejlighed være normalistandsat, ligesom lejligheden skal normalistandsættes, når du flytter. Det er dig som lejer, der betaler udgifterne til normalistandsættelsen. Boligforeningen overtager gradvist noget af denne udgift i forhold til boperiodens længde.
Vedligeholdelsesreglement i afdelinger med A-ordning
Bor du i ungdomsbolig? Så se afsnittet om B-ordning
Ungdomsboligerne har B-ordning, hvilket betyder, at du som lejer er forpligtet til at vedligeholde boligen i boperioden. Udgifterne hertil kan dækkes af boligens vedligeholdelseskonto, som du indbetaler til hver måned, mens du bor der.
Læs mere om brug af vedligeholdelseskontoen her
Der er ingen istandsættelsesperiode i forbindelse med fraflytning, hvilket betyder at lejligheden ikke fremtræder nyistandsat ved indflytning. Vedligeholdelseskontoen lukkes ved opsigelse.
Vedligeholdelsesreglement i afdelinger med B-ordning samt ungdomsboliger
Vedligeholdelsesvejledning for malerarbejde i AlmenBo
Lofter
Flutex 5, Råhvid S 0500 (Flügger)
Vægge med tapet
Flutex 5, Råhvid S 0500 (Flügger)
Vaskbare vægge (køkken, bad og lignende)
Mester 25, lys råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Træværk (karme, fodlister og lignende)
Ready V40, lys råhvid/råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Vinduer og trælysninger
Ready V40, lysråhvid/råhvid
(Sadolin/Nordsjö)
Radiatorer og rør
Ready V40, råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Mange beboere er i tvivl om, hvordan de skal forholde sig når de skal fraflytte lejemålet. Derfor har vi udarbejdet en lille vejledning, som forhåbentligt hjælper dig, når du skal flytte.
Læs mere her.