Afdeling 19
Rydevænget 1-47, 8210 Aarhus V
På afdelingens vegne byder vi dig og din familie velkommen i afdeling 19. Afdelingen er beliggende på Rydevænget tæt på grønne områder og Aarhus Universitetshospital.
Her på hjemmesiden kan du finde praktiske informationer, og læse om hvilke muligheder, der er i afdelingen.
Vi håber, at du vil falde godt til, og at du har lyst til at deltage i afdelingens fællesarrangementer af forskellig art.
Endnu engang, velkommen.
Ejendomsfunktionær
Afdelingen er tilknyttet et driftskontor, som består af et team af ejendomsfunktionærer. De befinder sig på driftskontoret på hverdage og kan kontaktes, hvis der opstår problemer af teknisk eller anden art.
Du finder driftskontorets kontaktoplysninger i bunden af denne side.
Henvendelse til driftskontoret skal normalt ske i den daglige kontortid. Hvis dette ikke er muligt, kan du sende en mail eller benytte vores beboerapp. Du finder appen i App Store og på Google Play. Søg efter ’AlmenBo Aarhus’.
Vagtordning
Service uden for normal arbejdstid
Hvis der opstår nødsituationer uden for normal arbejdstid f.eks. sprængt vandrør, stoppet faldstamme o. lign., og det ikke er muligt at få fat på ejendomsfunktionæren, skal der rettes henvendelse til Falcks vagtcentral.
Falcks vagtcentral kan kontaktes på telefonnummer 70 10 00 45.
Opringning til vagtordningen bedes kun foretaget, hvis det er absolut nødvendigt, da det er forbundet med meget store omkostninger for afdelingen, at rekvirere håndværkere uden for firmaernes normale åbningstid.
Skader i boligen
Skulle du komme ud for, at der opstår skader i boligen (indbrud, vand- eller brandskade og lignende) hvor der sker beskadigelse af ejendommens bygninger (lofter, vægge, gulve eller døre), skal du omgående rette henvendelse til ejendomsfunktionæren, der sørger for reparation.
Skade på private genstande/løsøre er ikke dækket af ejendommens forsikring. Du rådes derfor til at tegne en indboforsikring.
Afdelingen har følgende forsikringer: bygnings- og brandforsikring samt sanitetsforsikring.
Luft ud – vejen til et godt indeklima
Frisk luft og ventilation er nødvendigt for boligens og ikke mindst din sundhed. Vi har derfor samlet et par gode råd til et godt indeklima:
- Luft ud i boligen ved gennemtræk i 5-10 minutter flere gange om dagen
- Tørre tøj udenfor, hvis muligt
- Lad dørene mellem de enkelte rum stå åbne, så luften kan cirkulere
- Lad klapventiler og evt. spalteventiler være åbne
- Du kan minimere problemer med mug og skimmel i boligen ved brug af fx klorin eller andre midler til bekæmpelse af skimmel
- Det kan være en god idé at købe et eller flere hygrometre (luftfugtighedsmålere), så du løbende kan følge behovet for udluftning
Du kan læse mere og se flere gode råd til et godt indeklima HER.
God fornøjelse med et godt og sundt indeklima.
Vi kan oplyse, at afdelingsbestyrelsen består af:
Afdelingsformand:
Lisbeth Kjær
Rydevænget 21, st.th.
Øvrige bestyrelsesmedlemmer:
Susanne I. Nielsen
Rydevænget 9, st.tv.
Hacer Øzcelik
Rydevænget 1, st.th.
Sam Meier
Rydevænget 23, st.tv.
Omar Hersi
Rydevænget 1, 3.th
Afdelingsbestyrelsen holder møde ca. en en gang om måneden. Mødeplan for afdelingsbestyrelsen varsles i sidste mødes referat, som findes under fanen “Møder i afdelingsbestyrelsen” til højre på siden.
Hvis I som beboere har nogle gode forslag og ideer, afleveres de til afdelingsbestyrelsen, gerne på mail, som så vil behandle dem på mødet, eller snarest muligt. Ønsker du at træffe afdelingsbestyrelsen kan du møde op 17.00 – 17.30 på de oplyste datoer, giv venligst besked inden dit fremmøde.
Afdelingsformanden kan kontaktes på mail lisbeth1304@gmail.com.
Ønsker du at aflevere en klage, skal dette altid gøres skriftligt direkte til administrationen.
Afdelingen består af 196 boliger, og 4 værelser.
Byggeriet er i 4 etager, opført i beton i 1975 og beklædt med stålplader.
6 af lejemålene er handicapegnede, og hvert lejemål har et kælderrum.
Lejlighederne fordeler sig med:
-2 stk. 1 rums a 23 og 34 m²
-72 stk. 2 rums a 70,7 m²
-91 stk. 3 rums a 90,7 m²
-30 stk. 4 rums a 113 m²
Tilladelse til husdyr: 2 indekatte.
Se mere under Tillæg til ordensreglement.
Hvidevarer: Komfur, emhætte og køle/frys
Lejlighedstegninger
Driftskontor
Kappelvænget 2
8210 Aarhus V.
Telefon: 86 11 00 11
E-mail: herredsvang@almenbo-aarhus.dk
Telefontid og personlig henvendelse: Alle hverdage kl. 09.00 – 10.00
Afdelingsmøde
Referat juni 2024
Afdelingsmøde
Referat september 2022
Beretning
Afdelingsbestyrelsesmøder 2021
Referat maj
Referat september
Referat oktober
Referat november
Afdelingsbestyrelsesmøder 2020
Referat januar
Referat marts
Referat maj
Referat juni
Referat juli
Referat 1. september
Referat 29. september + Det gode tip til Politiet
Referat oktober
Referat december
Er husdyr tilladt?
Ja. 2 indekatte.
Vaskeriet ligger i nr. 15 og har åbent alle dage kl. 7-20.
Adgang til vaskeriet
Med vaskekort.
Reservering af vasketid
Via betalingssytemet. Følg anvisningerne på skærmen.
Er en tidsreservation ikke taget i brug, vil det efter 15 min. være muligt at benytte maskinerne.
Betaling
Opkrævning sker via kommende måneds husleje. Beløbsstørrelse og periode vil fremgå af opkrævningen. Det er muligt via betalingssystemet at få oplyst, hvor mange penge du har vasket for siden sidste aflæsning.
Bortkomst af vaskekort /ekstrabestilling
Hvis du mister kortet, ringer du til ejendomsfunktionæren og får det spærret. Nyt/ekstra kort kan bestilles via henvendelse til ejendomsfunktionæren, afregning sker via huslejen.
Nedbrud
I tilfælde af nedbrud på enten maskiner eller betalingsanlæg, rettes henvendelse til ejendomsfunktionæren.
Som udgangspunkt kan du selv vælge udbyder.
Vi gør dog opmærksom på, at du selv skal kontakte en udbyder for at høre, om de kan levere internet på adressen.
Udbyder
Du kan selv vælge, hvilken udbyder, du vil bruge.
Afregning
Direkte med udbyderen.
Der er mulighed for parkering i afdelingen.
Du har som beboer i afdeling 19 mulighed for at leje beboerhuset i afdelingen. Henvendelse skal ske til ejendomsfunktionæren.
Beboere hos Boligkontoret Århus, der bor på Rydevænget 55-101, kan også leje beboerlokalet. Henvendelse skal ske til ejendomsfunktionæren i AlmenBo Aarhus.
Priser
Halvt hus 2250 kr.
Helt hus 3500 kr.
Derudover skal der betales depositum på 2.000 kr. ved afhentning af nøgler.
Beboerne her i afdelingen kan blive medlem af en delebilsordning.
Bilen holder ved skuret midt på parkeringspladsen – tæt på Rydevænget 49, 8210 Århus V.
En delebilsordning er oplagt, når du kun har brug for bil engang imellem.
Læs mere om ordningen her: tadaacar.dk/herredsvang
Ejendomsfunktionæren har en boremaskine, som du som beboer kan låne.
Her er der mulighed for at se velkomstfolder fra Kulturhus Herredsvang.
Velkomstfolder Kulturhus Herredsvang
På www.herredsvang8210.dk er det muligt, at få yderligere informationer om Kulturhuset og lokalområdet, kontaktoplysninger, kalender, aktiviteter m.m.
Storskrald kan afleveres ved Nærgenbrugsstationen
Afdelingen har B-ordning, hvilket betyder, at du som lejer er forpligtet til at vedligeholde boligen i boperioden. Udgifterne hertil kan dækkes af boligens vedligeholdelseskonto, som du indbetaler til hver måned, mens du bor der.
Læs mere om brug af vedligeholdelseskontoen her
Der er ingen istandsættelsesperiode i forbindelse med fraflytning, hvilket betyder at lejligheden ikke fremtræder nyistandsat ved indflytning. Vedligeholdelseskontoen lukkes ved opsigelse.
Vedligeholdelsesreglement i afdelinger med B-ordning samt ungdomsboliger
Vedligeholdelsesvejledning for malerarbejde i AlmenBo
Lofter
Flutex 5, Råhvid S 0500 (Flügger)
Vægge med tapet
Flutex 5, Råhvid S 0500 (Flügger)
Vaskbare vægge (køkken, bad og lignende)
Mester 25, lys råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Træværk (karme, fodlister og lignende)
Ready V40, lys råhvid/råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Vinduer og trælysninger
Ready V40, lysråhvid/råhvid
(Sadolin/Nordsjö)
Radiatorer og rør
Ready V40, råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Mange beboere er i tvivl om, hvordan de skal forholde sig når de skal fraflytte lejemålet. Derfor har vi udarbejdet en lille vejledning, som forhåbentligt hjælper dig, når du skal flytte.
Læs mere her.