Afdeling 40
Kløvermarksvej 9, 8200 Aarhus N – Ungdomsboliger
Du bydes velkommen i afdeling 40. Vi håber, at du vil finde dig godt til rette i afdelingen. Afdelingen er beliggende på Kløvermarksvej tæt på forskellige uddannelsesinstitutioner bl.a. Aarhus Universitet.
Her på hjemmesiden kan du finde praktiske informationer, og læse om hvilke muligheder, der er i afdelingen.
Vi håber, at du vil falde godt til, og at du har lyst til at deltage i afdelingens fællesarrangementer af forskellig art.
Endnu engang, velkommen.
Ejendomsfunktionær
Afdelingen er tilknyttet et driftskontor, som består af et team af ejendomsfunktionærer. De befinder sig på driftskontoret på hverdage og kan kontaktes, hvis der opstår problemer af teknisk eller anden art.
Du finder driftskontorets kontaktoplysninger i bunden af denne side.
Henvendelse til driftskontoret skal normalt ske i den daglige kontortid. Hvis dette ikke er muligt, kan du sende en mail eller benytte vores beboerapp. Du finder appen i App Store og på Google Play. Søg efter ’AlmenBo Aarhus’.
Vagtordning – Service uden for normal arbejdstid
Hvis der opstår nødsituationer uden for normal arbejdstid f.eks. sprængt vandrør, stoppet faldstamme o. lign., og det ikke er muligt, at få fat på ejendomsfunktionæren, skal der rettes henvendelse til Falcks vagtcentral.
Falcks vagtcentral kan kontaktes på telefonnummer 70 10 00 45.
Opringning til vagtordningen bedes kun foretaget, hvis det er absolut nødvendigt, da det er forbundet med meget store omkostninger for afdelingen, at rekvirere håndværkere uden for firmaernes normale åbningstid.
Skader i boligen
Skulle du komme ud for, at der opstår skader i boligen (indbrud, vand- eller brandskade og lignende) hvor der sker beskadigelse af ejendommens bygninger (lofter, vægge, gulve eller døre), skal du omgående rette henvendelse til ejendomsfunktionæren, der sørger for reparation.
Skade på private genstande/løsøre er ikke dækket af ejendommens forsikring. Du rådes derfor til at tegne en indboforsikring.
Afdelingen har følgende forsikringer: bygnings- og brandforsikring samt glas- og kummeforsikring.
Luft ud – vejen til et godt indeklima
Frisk luft og ventilation er nødvendigt for boligens og ikke mindst din sundhed. Vi har derfor samlet et par gode råd til et godt indeklima:
- Luft ud i boligen ved gennemtræk i 5-10 minutter flere gange om dagen
- Tørre tøj udenfor, hvis muligt
- Lad dørene mellem de enkelte rum stå åbne, så luften kan cirkulere
- Lad klapventiler og evt. spalteventiler være åbne
- Du kan minimere problemer med mug og skimmel i boligen ved brug af fx klorin eller andre midler til bekæmpelse af skimmel
- Det kan være en god idé at købe et eller flere hygrometre (luftfugtighedsmålere), så du løbende kan følge behovet for udluftning
Du kan læse mere og se flere gode råd til et godt indeklima HER.
God fornøjelse med et godt og sundt indeklima.
Vi kan oplyse, at afdelingsbestyrelsen består af:
Afdelingsformand:
Jeppe Bangshaab Christensen
Kløvermarksvej 9, 1., -6
Øvrige bestyrelsesmedlemmer:
Clara Funch Adamsen
Kløvermarksvej 9, st., lejl. 2
Johan Borup
Kløvermarksvej 9 2. Lejl. 7
Hvis du som beboer har nogle gode forslag og idéer kan de afleveres til afdelingsbestyrelsen, som så vil behandle dem på et møde eller snarest muligt.
Afdelingsbestyrelsen håber at modtage mange gode idéer og forslag fra jer – for uden jer går udviklingen i afdelingen let i stå.
Ønsker du at aflevere en klage, skal dette altid gøres direkte til administrationen.
Afdelingen består af 15 stk. 1-vær. og 12 stk. 2-vær. ungdomsboliger.
Lejer betaler a/c varme over huslejen.
El efter forbrug afregnes direkte til NRGI.
Vand er inkl. i lejen.
Lejlighederne fordeler sig med:
-15 stk. 1 rums a 28,4 m²
-9 stk. 2 rums a 41,6 m²
-3 stk. 2 rums a 43,6 m²
Tilladelse til husdyr: 2 stk. indekat eller 2 stk. gnavere. Se husorden
Hvidevarer: Trinette (komfur i nogle), køleskab og emhætte – det kan dog variere fra bolig til bolig.
Lejlighedstegninger
Driftskontor
Paludan Müllers Vej 89, gavl
8210 Århus V
Telefon: 86 16 62 12
E-mail: midt@almenbo-aarhus.dk
Telefontid: Alle hverdage kl. 08.00 – 10.00
Personlig henvendelse: Alle hverdage kl. 09.00 – 10.00
Afdelingsbestyrelsesmøder
Er husdyr tilladt?
Ja. 2 indekatte eller 2 gnavere. Andre husdyr som hunde, fugle eller krybdyr tillades ikke. Se husorden for mere information.
Adgang til vaskeriet
For at få adgang til vaskeriet, skal du bruge din nøgle.
Reservering af vasketid
For at reservere vasketid skal du bruge sin hængelås som udleveres ved indflytning. Den skal placeres på tavlen i vaskerummet ud for den ønskede dato, og det ønskede 3-timers tidsrum.
Er rummet ikke taget i brug efter en halv time, bortfalder reservationen, og andre beboere kan således benytte vasketiden.
De fælles tøjkurve i vaskerummet må kun kortvarigt fjernes fra rummet.
Tøj kan også tørres udenfor på tørresnorene i haven.
Betaling
Betaling for vaskeri sker over fællesudgifterne for afdelingen.
Bortkomst af vaskelås /ekstrabestilling
Hvis du mister hængelåsen, ringer du til ejendomsfunktionæren.
Nedbrud
I tilfælde af nedbrud, rettes henvendelse til ejendomsfunktionæren.
Ryd op efter dig
……. og husk at efterlade vaskerummet mindst ligeså pænt, som da du overtog det.
Som udgangspunkt kan du selv vælge udbyder.
Vi gør dog opmærksom på, at du selv skal kontakte en udbyder for at høre, om de kan levere internet på adressen.
Udbyder
Du kan selv vælge, hvilken udbyder, du vil bruge.
Afregning
Direkte med udbyderen.
Afdelingen har egne p-pladser.
Det eneste nogenlunde faste arrangement i afdelingen er en årlig forårsrengøring, normalt i løbet af maj måned.
Her gør vi rent i opgangen, vaskerummet og ser lidt på udendørsarealerne.
Efterfølgende plejer vi at tænde op i grillen, hvis vejret tillader det. Det plejer at være ganske hyggeligt
Benyt nedgravede containere i området. Den nærmeste findes på Rødkløvervej.
Afdelingen har A-ordning, hvilket betyder, at du som lejer er forpligtet til at vedligeholde boligen i boperioden.
Når du flytter ind, vil din lejlighed være normalistandsat, ligesom lejligheden skal normalistandsættes, når du flytter. Det er dig som lejer, der betaler udgifterne til normalistandsættelsen. Boligforeningen overtager gradvist noget af denne udgift i forhold til boperiodens længde.
Vedligeholdelsesvejledning for malerarbejde i AlmenBo
Lofter
Flutex 5, Råhvid S 0500 (Flügger)
Vægge med tapet
Flutex 5, Råhvid S 0500 (Flügger)
Vaskbare vægge (køkken, bad og lignende)
Mester 25, lys råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Træværk (karme, fodlister og lignende)
Ready V40, lys råhvid/råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Vinduer og trælysninger
Ready V40, lysråhvid/råhvid
(Sadolin/Nordsjö)
Radiatorer og rør
Ready V40, råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Mange beboere er i tvivl om, hvordan de skal forholde sig når de skal fraflytte lejemålet. Derfor har vi udarbejdet en lille vejledning, som forhåbentligt hjælper dig, når du skal flytte.
Læs mere her.