Afdeling 37
Ladefogedvej 2-84, 8200 Aarhus N
På afdelingens vegne byder vi dig og din familie velkommen i afdeling 37. Afdelingen er beliggende på Ladefogedvej i Skejby ca. 10 minutters gåafstand fra IKEA.
Her på hjemmesiden kan du finde praktiske informationer, og læse om hvilke muligheder, der er i afdelingen.
Vi håber, at du vil falde godt til, og at du har lyst til at deltage i afdelingens fællesarrangementer af forskellig art.
Endnu engang, velkommen.
Ejendomsfunktionæren
Afdelingen er tilknyttet et driftskontor, som består af et team af ejendomsfunktionærer. De befinder sig på driftskontoret på hverdage og kan kontaktes, hvis der opstår problemer af teknisk eller anden art.
Du finder driftskontorets kontaktoplysninger i bunden af denne side.
Henvendelse til driftskontoret skal normalt ske i den daglige kontortid. Hvis dette ikke er muligt, kan du sende en mail eller benytte vores beboerapp. Du finder appen i App Store og på Google Play. Søg efter ’AlmenBo Aarhus’.
Vagtordning – Service uden for normal arbejdstid
Hvis der opstår nødsituationer uden for normal arbejdstid f.eks. sprængt vandrør, stoppet faldstamme o. lign., og det ikke er muligt at få fat på ejendomsfunktionæren, skal der rettes henvendelse til Falcks vagtcentral.
Falcks vagtcentral kan kontaktes på telefonnummer 70 10 00 45.
Opringning til vagtordningen bedes kun foretaget, hvis det er absolut nødvendigt, da det er forbundet med meget store omkostninger for afdelingen, at rekvirere håndværkere uden for firmaernes normale åbningstid.
Skader i boligen
Skulle du komme ud for, at der opstår skader i boligen (indbrud, vand- eller brandskade og lignende) hvor der sker beskadigelse af ejendommens bygninger (lofter, vægge, gulve eller døre), skal du omgående rette henvendelse til ejendomsfunktionæren, der sørger for reparation.
Skade på private genstande/løsøre er ikke dækket af ejendommens forsikring. Du rådes derfor til at tegne en indboforsikring.
Afdelingen har følgende forsikringer: bygnings- og brandforsikring samt glas- og kummeforsikring.
Luft ud – vejen til et godt indeklima
Frisk luft og ventilation er nødvendigt for boligens og ikke mindst din sundhed. Vi har derfor samlet et par gode råd til et godt indeklima:
- Luft ud i boligen ved gennemtræk i 5-10 minutter flere gange om dagen
- Tørre tøj udenfor, hvis muligt
- Lad dørene mellem de enkelte rum stå åbne, så luften kan cirkulere
- Lad klapventiler og evt. spalteventiler være åbne
- Du kan minimere problemer med mug og skimmel i boligen ved brug af fx klorin eller andre midler til bekæmpelse af skimmel
- Det kan være en god idé at købe et eller flere hygrometre (luftfugtighedsmålere), så du løbende kan følge behovet for udluftning
Du kan læse mere og se flere gode råd til et godt indeklima HER.
God fornøjelse med et godt og sundt indeklima.
Vi kan oplyse, at afdelingsbestyrelsen består af:
Afdelingsformand:
Anne Sofie Skaanning
Ladefogedvej 64
Øvrige bestyrelsesmedlemmer:
Agnethe Kousgaard Rasmussen,
Ladefogedvej 82
Andreas Degn
Ladefogedvej 24
Hvis du som beboer har nogle gode forslag og idéer kan de afleveres til afdelingsbestyrelsen, som så vil behandle dem på et møde eller snarest muligt.
Afdelingsbestyrelsen håber at modtage mange gode idéer og forslag fra jer, for uden jer går udviklingen i afdelingen let i stå.
Ønsker du at aflevere en klage, skal dette altid gøres direkte til administrationen.
Afdelingen består af 40 boliger.
Byggeriet er i 2 og 3 etager, og opført i Leca-beton i 1994.
Lejemålene er i 1, 2 og 3 plan.
Hver lejlighed har eget skur.
Lejlighederne fordeler sig med:
-7 stk. 2 rums a 71,6 m²
-8 stk. 3 rums a 95,6 m²
-10 stk. 4 rums a 100,8 m²
-5 stk. 5 rums a 109,9 m²
Tilladelse til husdyr: 2 stk. hund og/eller kat. Se husorden
Hvidevarer: Komfur og emhætte
Lejlighedstegninger
Driftskontor
Skelagervej 36
8200 Aarhus N
Telefon: 86 10 92 33
E-mail: nord@almenbo-aarhus.dk
Telefontid: Alle hverdage kl. 08.00 -10.00
Personlig henvendelse på Skelagervej nr. 36: Alle hverdage kl. 08.00 – 10.00
Personlig henvendelse på Illerupvej 42, gavl: Hver onsdag kl. 09.00 – 09.30
Afdelingsmøde
Referat september 2023
Afdelingsmøde 2021
Referat september 2021
Beretning september 2021
Afdelingsbestyrelsesmøder
Referat juli
Afdelingsbestyrelsesmøder
Referat juli
Referat august
Afdelingsbestyrelsesmøder 2021
Referat oktober
Er husdyr tilladt?
Ja. Max 2 husdyr – hund og/eller kat. Se husorden.
Vaskehuset indeholder 3 vaskemaskiner, 2 tørretumblere som deles af afd. 37 & 43.
Reservering af vasketid
Med nøglebrik på display i vaskerummet og via internettet.
Er en tidsreservation ikke taget i brug, vil det efter 15 min. være muligt at benytte maskinerne.
Betaling
Via kommende måneds husleje. Beløbsstørrelse og periode vil fremgå af opkrævningen.
Rengøring
Afdelingen står for den grundige rengøring i vaskehuset. Men man gør selvfølgelig rent efter sig selv.
Vaskehusreglement
Vaskeriet er døgnåbent.
- Efter hver vask skal maskinerne rengøres.
- Husdyr må ikke medtages i vaskehuset.
- Farvning af tøj i vaskemaskinerne er ikke tilladt.
- Tobaksrygning i vaskehuset er forbudt.
- Vasketøj afhentes hurtigst muligt.
Bortkomst af vaskekort /ekstrabestilling
Hvis du mister kortet, ringer du til ejendomsfunktionæren (86 78 24 38), og får det spærret. Nyt/ekstra kort kan bestilles via henvendelse til ejendomsfunktionæren, afregning sker via huslejen.
Nedbrud
I tilfælde af nedbrud på enten maskiner eller betalingsanlæg, rettes henvendelse til ejendomsfunktionæren.
Som udgangspunkt kan du selv vælge udbyder.
Vi gør dog opmærksom på, at du selv skal kontakte en udbyder for at høre, om de kan levere internet på adressen.
Udbyder
Du kan selv vælge, hvilken udbyder, du vil bruge.
Afregning
Direkte med udbyderen.
Afdelingen har egne p-pladser.
Afdelingen har et fælleshus, som kan lejes til fester. Derudover kan det lånes til aktiviteter, der er åbne for alle beboere, som gymnastik, fællesspisning, dartspil, loppemarked, osv. Vi har en 46” fladskærm til fælles brug ved større sportsbegivenheder o.l.
Fælleshuset har køkken med opvaskemaskine, badeværelse samt møbler og service til omkring 35 personer.
Huset kan i øvrigt benyttes til overnatning i max. 14 dage. Lejeren skal selv sørge for seng m.m.
Lokalerne kan kun lejes af afdelingens beboere.
Nøgle og reservation af fælleshuset.
I rammen i vaskehuset kan du se, hvem du skal henvende dig til, hvis du skal låne nøglen eller reservere fælleshuset. Her kan du også se, hvem der står for udlejning af diverse haveredskaber m.m.
Pris
Pris og lejebetingelser fremgår af lejekontrakten.
Inventar
- Rengøringsartikler: Lejeren skal selv sørge for karklude, viskestykker, gulvklude, opvaskemiddel osv. Der findes støvsuger, kost, gulvmoppe og spande.
- Kaffemaskine: Brug en kop kaffebønner til en kandefuld. Der findes filtre under køkkenbordet til højre for vasken. Det er en god ide at lade en halv kande vand løbe igennem kaffemaskinen, inden der brygges kaffe, da maskinen kan have stået urørt i lang tid.
- Opvaskemaskinen: Der findes opvasketabletter under vasken. Sæt maskinen på programmet universal plus. En vask tager ca. en time.
Rengøring
Fælleshuset efterlades rengjort i alle rum. Dette gælder ved såvel leje som ved lån:
- Gulve vaskes.
- Borde og stole tørres af og stables.
- Ovnen tørres af.
- Køleskabet tørres af.
- Køler og fryser efterlades med åbentstående dør.
- Opvaskemaskinen tømmes og al service sættes rengjort på plads.
- Kaffefilter fjernes.
- Termokander skylles med kogende vand.
- Toilet, håndvask og spejl rengøres.
- Radiatorer stilles på 1 i den kolde tid og el-apparater slukkes Kaffemaskine og elkedel tages ud af stikkontakten.
- Husk at tømme køleskab og fryser
Støj
Af hensyn til fælleshusets naboer, må der ikke spilles musik for åbne døre og vinduer, og efter kl. 02.00 må der kun spilles dæmpet musik. Der må ikke være støjende adfærd udenfor fælleshuset.
Grundejerforeningen ”Ny Skejby”
Vi er medlem af grundejerforeningen ”Ny Skejby”, der dækker området fra Skejbyvej i nord til Skejbygårdsvej i syd og Randersvej i vest til busvejen i øst. Grundejerforeningen har opsat borde-bænkesæt, fodboldmål, spande til hundeefterladenskaber, anlagt petanquebaner etc.
Da vores afdeling er medlem af grundejerforeningen, kan vi frit benytte disse faciliteter.
Der er planer om at gøre området endnu mere attraktivt, bl.a. ved opsætning af flere ”boldnet”.
Er du interesseret i at vide mere om grundejerforeningen, kan du læse mere på foreningens hjemmeside http://www.nyskejby.dk/
Mellem vores egne blokke er der fællesarealer med borde- bænkesæt samt en større legeplads. Ved indgangen til nogle af husrækkerne er der etableret sandkasser.
Afdelingens flagstang står udenfor fælleshuset. Flaget ligger i forgangen til fælleshuset; og det kan lånes, når man har lyst til at flage.
Til hver lejlighed hører et pulterrum. Blokken tættest på Randersvej har pulterrum i kælderen under fælleshuset, mens de øvrige lejligheder har pulterrum (skure) i de sortmalede træbygninger mellem blokkene. Der skal altid være fri adgang til alle pulterrum.
I kælderrummene må der grundet brandfaren ikke opbevares benzin og andre brænd- eller eksplosionsfarlige væsker og materialer. Kældergangen må ikke benyttes til opbevaring.
I cykelskurene findes plæneklippere og haveredskaber til udlån. Der er kost, hakke, rive, skovl, spade og græskant-skærer – men ikke nødvendigvis en af hver i hvert cykelskur.
Trillebør og tromle findes i storskraldsrummet. Her er ligeledes en vinduespudser-stige.
Husk at sætte lånte redskaber samt trillebør, tromle og stige på plads efter brug, samt at låse dem fast med wiren.
Vi har også en motorsav og en ekstralang grensaks, som kan lejes eller lånes hos de ansvarlige for redskabernes opbevaring.
Hos bestyrelsen forefindes algefjerner, sort maling og pensler som kan lånes af beboerne. Der findes også gul/orange maling til vinduesrammer og terrassedøre.
Afdeling 37 og 43 er fælles om mange ting. Det gælder også storskralds skure, småt brandbart og haveaffald.
Der står en blå container for enden af P-pladsen i afd. 37 ud for Ladefogedvej 84, som er til småt brændbart
Haveaffald er i en bås i hjørnet af p-pladsen ud for ladefogedvej 84 til venstre for den blå container.
Der er etableret nedgravede containere til husholdningsaffald, papir og glas, som står centralt på p-pladsen.
I storskraldsrummet er der elektronikcontainer, kasse til maleraffald, spande til batterier, spraydåser og lavenergipærer. Så INGEN glas og flasker i storskraldsrum – de skal i flaskecontainer.
Stort affald (f.eks. møbler) kan stilles i storskraldsrummet.
Ved siden af kompostkassen er en grøn beholder til småt brændbart affald. Heri må lægges alt brændbart, som er under 1 meter langt. Husk, der er også låger i siderne af kassen.
Afdelingen har B-ordning, hvilket betyder, at du som lejer er forpligtet til at vedligeholde boligen i boperioden. Udgifterne hertil kan dækkes af boligens vedligeholdelseskonto, som du indbetaler til hver måned, mens du bor der.
Læs mere om brug af vedligeholdelseskontoen her
Der er ingen istandsættelsesperiode i forbindelse med fraflytning, hvilket betyder at lejligheden ikke fremtræder nyistandsat ved indflytning. Vedligeholdelseskontoen lukkes ved opsigelse.
Vedligeholdelsesreglement i afdelinger med B-ordning samt ungdomsboliger
Vedligeholdelsesvejledning for malerarbejde i AlmenBo
Lofter
Flutex 5, Råhvid S 0500 (Flügger)
Vægge med tapet
Flutex 5, Råhvid S 0500 (Flügger)
Vaskbare vægge (køkken, bad og lignende)
Mester 25, lys råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Træværk (karme, fodlister og lignende)
Ready V40, lys råhvid/råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Vinduer og trælysninger
Ready V40, lysråhvid/råhvid
(Sadolin/Nordsjö)
Radiatorer og rør
Ready V40, råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Mange beboere er i tvivl om, hvordan de skal forholde sig når de skal fraflytte lejemålet. Derfor har vi udarbejdet en lille vejledning, som forhåbentligt hjælper dig, når du skal flytte.
Læs mere her.