Afdeling 36

Ladefogedvej 250-292, 8200 Aarhus N.

Afdelingen består af 40 boliger.

Byggeriet er opført i 1992-93 i 2 etagers blokke med gule mursten.

Boligerne i stuen har mindre have.

Der er børneinstitution indenfor kort afstand, og bustransport lige udenfor afdelingen. Afdelingen er beliggende få minutters gang fra Skejby Centret.


Lejlighederne fordeler sig med:

-16 stk. 2 rums a 74,1 m²
-14 stk. 3 rums a 80,4 – 91,3 m²
-5 stk. 4 rums a 108 – 124 m²
-5 stk. 5 rums a 124 m²

For god ordens skyld, skal vi gøre opmærksom på, at der kan være forskel på m2-angivelsen af en bolig på lejekontrakten, som baserer sig på registrering i BBR-registret og den reelle indvendige størrelse på en bolig. Forskellen skyldes, at BBR-registret medregner fællesarealer, indgangspartier mv. i angivelsen af boligens areal.

Tilladelse til husdyr: 1 hund eller 1 kat.

Se mere under Husordensreglement.

Hvidevarer: Komfur, emhætte og køle/frys

Lejlighedstegninger

Driftskontor

Skelagervej 36
8200 Aarhus N

Telefon: 86 10 92 33
E-mail: nord@almenbo-aarhus.dk

Telefontid: Alle hverdage kl. 08.00 -10.00
Personlig henvendelse på Skelagervej nr. 36: Alle hverdage kl. 08.00 – 10.00
Personlig henvendelse på Illerupvej 42, gavl: Hver onsdag kl. 09.00 – 09.30

Er husdyr tilladt?
Ja. 1 hund eller 1 kat.

Skema til registrering af husdyr udskrives, udfyldes og afleveres til afdelingsbestyrelsen.

Udskriv skema her:

Download skema til registrering af husdyr afdeling 36 (PDF)

Regler for husdyrhold

Adgang til vaskeriet
Med vaskebrik – brug den som nøgle.

Reservering af vasketid
Gennem betalingssystem i vaskeriet. Følg anvisningerne på displayet.

Er en tidsreservation ikke taget i brug, vil det efter 15 min. være muligt at benytte maskinerne.

Kode til maskiner, så der kan reserveres via internettet, kan man få via sms ved at følge anvisningerne på maskinen.

Afregning
Opkrævning via kommende måneds husleje. Beløbsstørrelse og periode vil fremgå af opkrævningen. Det er muligt via betalingssystemet at få oplyst, hvor mange penge man har vasket for siden sidste aflæsning.

Bortkomst af vaskekort /ekstrabestilling
Hvis du mister din brik, skal du ringe til ejendomsfunktionæren i kontortiden, for at få det spærret.

Kontortiden hverdage kl. 11.30 – 12.00 på 86 10 92 92.

Ny/ekstra brik kan bestilles via henvendelse til ejendomsfunktionæren og afregning sker via huslejen.

Nedbrud
I tilfælde af nedbrud på enten maskiner eller betalingsanlæg, rettes henvendelse til ejendomsfunktionæren.

Som udgangspunkt kan du selv vælge udbyder.

Vi gør dog opmærksom på, at du selv skal kontakte en udbyder for at høre, om de kan levere internet på adressen.

Udbyder
Du kan selv vælge, hvilken udbyder, du vil bruge.

Afregning
Direkte med udbyderen.

Afdelingen har egne p-pladser.

Retningslinjer for deltagelse i og afholdelse af arrangementer og aktiviteter

Skt. Hans fest/sommerfest, julearrangement (1. søndag i advent), og fastelavn er gratis at deltage i for beboerne.

Gæster betaler efter aftale med arrangøren et beløb for deltagelse, afhængig af arrangementets art.

Børn og børnebørn er ikke at regne som gæster. De deltager gratis.

Ved arrangementer ”ud af huset” vil der være en egenbetaling. Størrelsen på egenbetalingen vil fremgå af tilmeldingen/indbydelsen. Her skal gæster afholde egen udgift.

Ved nogle arrangementer er der begrænsning på deltagerantal (i f.h.t. fælleshus, bus etc.). Her vil ”først til mølle” princippet gælde. Beboere har dog fortrinsret.

Aldersgrænsen for børn er 15 år. Børns deltagelse ved arrangementer (spiritus og røg) er forældrenes ansvar til de er 18 år.

Rygning er forbudt til fælles arrangementer.

Vi opfordrer stadig alle beboere til at lave fælles arrangementer for beboere. Kontakt festudvalget, og vi vil bidrage med hjælp og finansiering.

Festudvalg:
Kim Elming
Ladefogedvej 268,st.

Karen M. Voruup
Ladefogedvej 284,st.

Pia Cherencq
Ladefogedvej 272,st.

Storskrald stilles i skuret på p-pladsen bag fælleshus og tæt ved ladefogedvej 250 (se nedenstående billede)

Placering storskraldsskur

Papir, aviser, pap o.l., skal henlægges i aviscontainer og flasker i glascontainer.

Der forefindes en plads i hjørnet af p-plads til grønt affald.

Afdelingen har A-ordning, hvilket betyder, at du som lejer er forpligtet til at vedligeholde boligen i boperioden.

Når du flytter ind, vil din lejlighed være normalistandsat, ligesom lejligheden skal normalistandsættes, når du flytter. Det er dig som lejer, der betaler udgifterne til normalistandsættelsen. Boligforeningen overtager gradvist noget af denne udgift i forhold til boperiodens længde.

Læs mere om A-ordning her

Vedligeholdelsesreglement i afdelinger med A-ordning

Vedligeholdelsesvejledning for malerarbejde i AlmenBo

Lofter
Flutex 5, Råhvid S 0500 (Flügger)

Vægge med tapet
Flutex 5, Råhvid S 0500 (Flügger)

Vaskbare vægge (køkken, bad og lignende)
Mester 25, lys råhvid (Sadolin/Nordsjö)

Træværk (karme, fodlister og lignende)
Ready V40, lys råhvid/råhvid (Sadolin/Nordsjö)

Vinduer og trælysninger
Ready V40, lysråhvid/råhvid
(Sadolin/Nordsjö)

Radiatorer og rør
Ready V40, råhvid (Sadolin/Nordsjö)

Mange beboere er i tvivl om, hvordan de skal forholde sig, når de skal fraflytte lejemålet. Derfor har vi udarbejdet en lille vejledning, som forhåbentligt hjælper dig, når du skal flytte.

Læs mere her.