Afdeling 36
Ladefogedvej 250-292, 8200 Aarhus N.
På afdelingens vegne byder vi dig og din familie velkommen i afdeling 36. Afdelingen er beliggende på Ladefogedvej kun få minutters gang fra Skejby Centret. Der er børneinstitution indenfor kort afstand og bustransport lige udenfor afdelingen. Boligerne i stuen har mindre haver.
Her på hjemmesiden kan du finde praktiske informationer, og læse om hvilke muligheder, der er i afdelingen.
Vi håber, at du vil falde godt til, og at du har lyst til at deltage i afdelingens fællesarrangementer af forskellig art.
Endnu engang, velkommen.
Ejendomsfunktionæren
Afdelingen er tilknyttet et driftskontor, som består af et team af ejendomsfunktionærer. De befinder sig på driftskontoret på hverdage og kan kontaktes, hvis der opstår problemer af teknisk eller anden art.
Du finder driftskontorets kontaktoplysninger i bunden af denne side.
Henvendelse til driftskontoret skal normalt ske i den daglige kontortid. Hvis dette ikke er muligt, kan du sende en mail eller benytte vores beboerapp. Du finder appen i App Store og på Google Play. Søg efter ’AlmenBo Aarhus’.
Vagtordning – Service uden for normal arbejdstid
Hvis der opstår nødsituationer uden for normal arbejdstid f.eks. sprængt vandrør, stoppet faldstamme o. lign., og det ikke er muligt at få fat på ejendomsfunktionæren, skal der rettes henvendelse til Falcks vagtcentral.
Falcks vagtcentral kan kontaktes på telefonnummer 70 10 00 45.
Opringning til vagtordningen bedes kun foretaget, hvis det er absolut nødvendigt, da det er forbundet med meget store omkostninger for afdelingen, at rekvirere håndværkere uden for firmaernes normale åbningstid.
Skader i boligen
Skulle du komme ud for, at der opstår skader i boligen (indbrud, vand- eller brandskade og lignende) hvor der sker beskadigelse af ejendommens bygninger (lofter, vægge, gulve eller døre), skal du omgående rette henvendelse til ejendomsfunktionæren, der sørger for reparation.
Skade på private genstande/løsøre er ikke dækket af ejendommens forsikring. Du rådes derfor til at tegne en indboforsikring.
Afdelingen har følgende forsikringer: bygnings- og brandforsikring samt en glas- og sanitetsforsikring. Skader skal straks anmeldes til ejendomsfunktionæren.
Vedligeholdelse af gulvene
Vi henviser til Junckers hjemmeside http://www.junckers.dk/
Luft ud – vejen til et godt indeklima
Frisk luft og ventilation er nødvendigt for boligens og ikke mindst din sundhed. Vi har derfor samlet et par gode råd til et godt indeklima:
- Luft ud i boligen ved gennemtræk i 5-10 minutter flere gange om dagen
- Tørre tøj udenfor, hvis muligt
- Lad dørene mellem de enkelte rum stå åbne, så luften kan cirkulere
- Lad klapventiler og evt. spalteventiler være åbne
- Du kan minimere problemer med mug og skimmel i boligen ved brug af fx klorin eller andre midler til bekæmpelse af skimmel
- Det kan være en god idé at købe et eller flere hygrometre (luftfugtighedsmålere), så du løbende kan følge behovet for udluftning
Du kan læse mere og se flere gode råd til et godt indeklima HER.
God fornøjelse med et godt og sundt indeklima.
Vi kan oplyse, at afdelingsbestyrelsen består af:
Afdelingsformand:
Rikke Pedersen
Ladefogedvej 260, st.
Øvrige bestyrelsesmedlemmer:
Karina Ebbesen
Ladefogedvej 270, st.
Ladefogedvej 284, 1.
Hvis du som beboer har nogle gode forslag og idéer kan de afleveres til afdelingsbestyrelsen, som så vil behandle dem på et møde eller snarest muligt.
Afdelingsbestyrelsen håber at modtage mange gode idéer og forslag – for uden samarbejde går udviklingen i afdelingen let i stå.
Ønsker du at aflevere en klage, skal dette altid gøres skriftligt direkte til administrationen.
Afdelingen består af 40 boliger.
Byggeriet er opført i 1992-93 i 2 etagers blokke med gule mursten.
Boligerne i stuen har mindre have.
Der er børneinstitution indenfor kort afstand, og bustransport lige udenfor afdelingen. Afdelingen er beliggende få minutters gang fra Skejby Centret.
Lejlighederne fordeler sig med:
-16 stk. 2 rums a 74,1 m²
-14 stk. 3 rums a 80,4 – 91,3 m²
-5 stk. 4 rums a 108 – 124 m²
-5 stk. 5 rums a 124 m²
For god ordens skyld, skal vi gøre opmærksom på, at der kan være forskel på m2-angivelsen af en bolig på lejekontrakten, som baserer sig på registrering i BBR-registret og den reelle indvendige størrelse på en bolig. Forskellen skyldes, at BBR-registret medregner fællesarealer, indgangspartier mv. i angivelsen af boligens areal.
Tilladelse til husdyr: 1 hund eller 1 kat.
Se mere under Husordensreglement.
Hvidevarer: Komfur, emhætte og køle/frys
Lejlighedstegninger
Driftskontor
Skelagervej 36
8200 Aarhus N
Telefon: 86 10 92 33
E-mail: nord@almenbo-aarhus.dk
Telefontid: Alle hverdage kl. 08.00 -10.00
Personlig henvendelse på Skelagervej nr. 36: Alle hverdage kl. 08.00 – 10.00
Personlig henvendelse på Illerupvej 42, gavl: Hver onsdag kl. 09.00 – 09.30
Afdelingsbestyrelsesmøder
Referat oktober
Afdelingsbestyrelsesmøder 2021
Referat maj
Referat Juni
Afdelingsbestyrelsesmøder 2020
Referat januar
Referat februar
Referat marts
Referat juni
Referat november
Er husdyr tilladt?
Ja. 1 hund eller 1 kat.
Skema til registrering af husdyr udskrives, udfyldes og afleveres til afdelingsbestyrelsen.
Udskriv skema her:
Adgang til vaskeriet
Med vaskebrik – brug den som nøgle.
Reservering af vasketid
Gennem betalingssystem i vaskeriet. Følg anvisningerne på displayet.
Er en tidsreservation ikke taget i brug, vil det efter 15 min. være muligt at benytte maskinerne.
Kode til maskiner, så der kan reserveres via internettet, kan man få via sms ved at følge anvisningerne på maskinen.
Afregning
Opkrævning via kommende måneds husleje. Beløbsstørrelse og periode vil fremgå af opkrævningen. Det er muligt via betalingssystemet at få oplyst, hvor mange penge man har vasket for siden sidste aflæsning.
Bortkomst af vaskekort /ekstrabestilling
Hvis du mister din brik, skal du ringe til ejendomsfunktionæren i kontortiden, for at få det spærret.
Kontortiden hverdage kl. 11.30 – 12.00 på 86 10 92 92.
Ny/ekstra brik kan bestilles via henvendelse til ejendomsfunktionæren og afregning sker via huslejen.
Nedbrud
I tilfælde af nedbrud på enten maskiner eller betalingsanlæg, rettes henvendelse til ejendomsfunktionæren.
Som udgangspunkt kan du selv vælge udbyder.
Vi gør dog opmærksom på, at du selv skal kontakte en udbyder for at høre, om de kan levere internet på adressen.
Udbyder
Du kan selv vælge, hvilken udbyder, du vil bruge.
Afregning
Direkte med udbyderen.
Afdelingen har egne p-pladser.
Retningslinjer for deltagelse i og afholdelse af arrangementer og aktiviteter
Skt. Hans fest/sommerfest, julearrangement (1. søndag i advent), og fastelavn er gratis at deltage i for beboerne.
Gæster betaler efter aftale med arrangøren et beløb for deltagelse, afhængig af arrangementets art.
Børn og børnebørn er ikke at regne som gæster. De deltager gratis.
Ved arrangementer ”ud af huset” vil der være en egenbetaling. Størrelsen på egenbetalingen vil fremgå af tilmeldingen/indbydelsen. Her skal gæster afholde egen udgift.
Ved nogle arrangementer er der begrænsning på deltagerantal (i f.h.t. fælleshus, bus etc.). Her vil ”først til mølle” princippet gælde. Beboere har dog fortrinsret.
Aldersgrænsen for børn er 15 år. Børns deltagelse ved arrangementer (spiritus og røg) er forældrenes ansvar til de er 18 år.
Rygning er forbudt til fælles arrangementer.
Vi opfordrer stadig alle beboere til at lave fælles arrangementer for beboere. Kontakt festudvalget, og vi vil bidrage med hjælp og finansiering.
Festudvalg:
Kim Elming
Ladefogedvej 268,st.
Karen M. Voruup
Ladefogedvej 284,st.
Pia Cherencq
Ladefogedvej 272,st.
Storskrald stilles i skuret på p-pladsen bag fælleshus og tæt ved ladefogedvej 250 (se nedenstående billede)
Placering storskraldsskur
Papir, aviser, pap o.l., skal henlægges i aviscontainer og flasker i glascontainer.
Der forefindes en plads i hjørnet af p-plads til grønt affald.
Afdelingen har A-ordning, hvilket betyder, at du som lejer er forpligtet til at vedligeholde boligen i boperioden.
Når du flytter ind, vil din lejlighed være normalistandsat, ligesom lejligheden skal normalistandsættes, når du flytter. Det er dig som lejer, der betaler udgifterne til normalistandsættelsen. Boligforeningen overtager gradvist noget af denne udgift i forhold til boperiodens længde.
Vedligeholdelsesvejledning for malerarbejde i AlmenBo
Lofter
Flutex 5, Råhvid S 0500 (Flügger)
Vægge med tapet
Flutex 5, Råhvid S 0500 (Flügger)
Vaskbare vægge (køkken, bad og lignende)
Mester 25, lys råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Træværk (karme, fodlister og lignende)
Ready V40, lys råhvid/råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Vinduer og trælysninger
Ready V40, lysråhvid/råhvid
(Sadolin/Nordsjö)
Radiatorer og rør
Ready V40, råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Mange beboere er i tvivl om, hvordan de skal forholde sig, når de skal fraflytte lejemålet. Derfor har vi udarbejdet en lille vejledning, som forhåbentligt hjælper dig, når du skal flytte.
Læs mere her.