Afdeling 35
Skejbytoften 186-228, 8200 Aarhus N.
På afdelingens vegne byder vi dig og din familie velkommen i afdeling 35. Afdelingen er beliggende på Skejbytoften kun få minutters gang fra Skejby Centret. Boligerne i stuen har mindre haver, mens boligerne på 1. sal har altaner. Afdelingen har en børneinstitution som nabo.
Her på hjemmesiden kan du finde praktiske informationer, og læse om hvilke muligheder, der er i afdelingen.
Vi håber, at du vil falde godt til, og at du har lyst til at deltage i afdelingens fællesarrangementer af forskellig art.
Endnu engang, velkommen.
Ejendomsfunktionær
Afdelingen er tilknyttet et driftskontor, som består af et team af ejendomsfunktionærer. De befinder sig på driftskontoret på hverdage og kan kontaktes, hvis der opstår problemer af teknisk eller anden art.
Du finder driftskontorets kontaktoplysninger i bunden af denne side.
Henvendelse til driftskontoret skal normalt ske i den daglige kontortid. Hvis dette ikke er muligt, kan du sende en mail eller benytte vores beboerapp. Du finder appen i App Store og på Google Play. Søg efter ’AlmenBo Aarhus’.
Vagtordning – Service uden for normal arbejdstid
Hvis der opstår nødsituationer uden for normal arbejdstid f.eks. sprængt vandrør, stoppet faldstamme o. lign., og det ikke er muligt, at få fat på ejendomsfunktionæren, skal der rettes henvendelse til Falcks vagtcentral.
Falcks vagtcentral kan kontaktes på telefonnummer 70 10 00 45.
Opringning til vagtordningen bedes kun foretaget, hvis det er absolut nødvendigt, da det er forbundet med meget store omkostninger for afdelingen, at rekvirere håndværkere uden for firmaernes normale åbningstid.
Skader i boligen
Skulle du komme ud for, at der opstår skader i boligen (indbrud, vand- eller brandskade og lignende) hvor der sker beskadigelse af ejendommens bygninger (lofter, vægge, gulve eller døre), skal du omgående rette henvendelse til ejendomsfunktionæren, der sørger for reparation.
Skade på private genstande/løsøre er ikke dækket af ejendommens forsikring. Du rådes derfor til at tegne en indboforsikring.
Afdelingen har følgende forsikringer: bygnings- og brandforsikring, glas- og kummeforsikring.
Vedligeholdelse af gulvene
Vi henviser til Junckers hjemmeside http://www.junckers.dk/
Luft ud – vejen til et godt indeklima
Frisk luft og ventilation er nødvendigt for boligens og ikke mindst din sundhed. Vi har derfor samlet et par gode råd til et godt indeklima:
- Luft ud i boligen ved gennemtræk i 5-10 minutter flere gange om dagen
- Tørre tøj udenfor, hvis muligt
- Lad dørene mellem de enkelte rum stå åbne, så luften kan cirkulere
- Lad klapventiler og evt. spalteventiler være åbne
- Du kan minimere problemer med mug og skimmel i boligen ved brug af fx klorin eller andre midler til bekæmpelse af skimmel
- Det kan være en god idé at købe et eller flere hygrometre (luftfugtighedsmålere), så du løbende kan følge behovet for udluftning
Du kan læse mere og se flere gode råd til et godt indeklima HER.
God fornøjelse med et godt og sundt indeklima.
Vi kan oplyse, at afdelingsbestyrelsen består af:
Afdelingsformand:
Steve Christensen
Skejbytoften 188, st.
Øvrige bestyrelsesmedlemmer:
Ingrid Videbech
Skejbytoften 188, st.
Anne Schurmann Jakobsen
Skejbytoften 198A
Afdelingsbestyrelsen håber at modtage mange gode idéer og forslag fra jer – for uden jer går udviklingen i afdelingen let i stå.
Ønsker du at aflevere en klage, skal dette altid gøres skriftligt direkte til administrationen.
Afdelingen består af 30 boliger.
Byggeriet er fra 1994 og opført i gule mursten. Boligerne i stuen har mindre have og boligerne på 1. sal har altan. Der er børneinstitution, som nabo til afdelingen. Afdelingen er beliggende få minutters gang fra Skejby Centret.
Lejlighederne fordeler sig med:
-14 stk. 2 rums a 61,5 – 68,5 m²
-14 stk. 3 rums a 80,6 – 83,8 m²
-2 stk. 4 rums a 94,4 m²
Tilladelse til husdyr: 1 hund og 1 kat.
Se mere under Husordensreglement.
Hvidevarer: Komfur, emhætte og køle/frys
Lejlighedstegninger
Driftskontor
Skelagervej 36
8200 Aarhus N
Telefon: 86 10 92 33
E-mail: nord@almenbo-aarhus.dk
Telefontid: Alle hverdage kl. 08.00 -10.00
Personlig henvendelse på Skelagervej nr. 36: Alle hverdage kl. 08.00 – 10.00
Personlig henvendelse på Illerupvej 42, gavl: Hver onsdag kl. 09.00 – 09.30
Afdelingsmøde
Referat juni 2024
Afdelingsmøde
Referat juni 2023
Afdelingsmøde 2021
Referat september 2021
Afdelingsbestyrelsesmøder
Referat august
Referat september
Referat oktober
Referat november
Afdelingsbestyrelsesmøder
Referat januar
Referat marts
Referat august
Afdelingsbestyrelsesmøder 2021
Referat oktober
Referat august
Afdelingsbestyrelsesmøder 2020
Referat januar
Er husdyr tilladt?
Ja. 1 hund og 1 kat. Se mere under husordensreglement.
Vasketiderne er følgende:
Kl. 07.00-09.30, 09.30-12.00, 12.00-14.30,
Kl. 14.30-17.00, 17.00-19.30 og 19.30-22.00
OBS: Tørretiden begynder 45 min. senere end det angivne tidspunkt på reservationstavlen.
Hvis en reserveret vasketid ikke er påbegyndt efter 15 min. står det frit for andre at benytte denne.
Vi henstiller til, at der ikke vaskes hundetæpper, hundesenge og lignende samt katte-ting i fællesvaskeriets maskiner.
Maskinerne slukkes automatisk kl. 22.00 og tændes igen kl. 07.00.
Adgang til vaskeriet
Med vaskekort. Brug det som nøgle til at åbne døren.
Reservering af vasketid
Via nøglebrikken og internettet. Du får ved indflytning udleveret et login til Miele, hvor du kan booke vasketider.
Kontakt ejendomsfunktionær, hvis der opstår spørgsmål eller problemer med dette.
Betaling
Opkrævning via kommende måneds husleje. Beløbsstørrelse og periode vil fremgå af opkrævningen. Det er muligt via betalingssystemet, at få oplyst hvor mange penge man har vasket for siden sidste aflæsning.
Bortkomst af vaskekort /ekstrabestilling
Hvis du mister kortet, ringer du til administrationen (8938 2000), og får det spærret. Nyt/ekstra kort kan bestilles via henvendelse til administrationen, afregning sker via huslejen.
Nedbrud
I tilfælde af nedbrud på enten maskiner eller betalingsanlæg, rettes henvendelse til ejendomsfunktionæren.
Som udgangspunkt kan du selv vælge udbyder.
Vi gør dog opmærksom på, at du selv skal kontakte en udbyder for at høre, om de kan levere internet på adressen.
Udbyder
Du kan selv vælge, hvilken udbyder, du vil bruge.
Afregning
Direkte med udbyderen.
Der er forberedt til YouSee
Afdelingen har egne p-pladser.
Vi holder fællesspisning cirka én gang om måneden.
Ligeledes holder vi filmaftener.
Endvidere holder vi hvert år et gratis arrangement med juletræ og julemad.
Vi har 3 bord-bænke-sæt og en stor grill til en eventuel grill-fest. Grillen kan lånes ved henvendelse til bestyrelsen.
Er der interesse for at få andre aktiviteter i gang, hører bestyrelsen gerne herom.
Der forefindes tørresnore 2 steder i afdelingen – mellem nr. 196 og 198 samt ud for nr. 224
I fælleshuset nr. 216 finder du vaskeriet, festlokalet og gæsteværelset med 3 sovepladser.
Festlokalet har service og inventar til 40 personer, samt tilhørende køkken.
Festlokale og gæsteværelse lejes KUN ud til beboere i afdelingen.
Prisen for leje af festlokalet er:
Et døgn 250 kr.
En weekend/3 dage 500 kr.
Efterfølgende dag 200 kr.
Depositum, betales ved udlevering af nøgle 500 kr.
Prisen for leje af gæsteværelset er:
Pr. overnatning 50 kr.
Reservation og henvendelser vedr. leje af lokalerne: Se glasskabet i afdelingen for informationer.
For at sikre afdelingens bøgehække de bedst mulige vækstbetingelser, henstiller vi til at nedennævnte forslag følges:
– Bøgehækken holdes ren for ukrudt og græs min. 25 cm på hver side. Hækken klippes 2 gange årligt. Sidst i juni samt sidst i september. Ønsker man kun at klippe den 1 gang, bør dette ske sidst i august måned.
Der er mulighed for at komme af med større ting, såsom møbler, hårde hvidevarer og lignende. Disse skal placeres i storskraldsrummet, som er placeret mellem haveaffaldspladsen og ejendomsfunktionærens garage.
Der må ikke henstilles effekter udenfor storskraldsrummet.
Papir, aviser o.l. skal lægges i aviscontainer, og glas skal lægges i glascontainer.
Afdelingen har A-ordning, hvilket betyder, at du som lejer er forpligtet til at vedligeholde boligen i boperioden.
Når du flytter ind, vil din lejlighed være normalistandsat, ligesom lejligheden skal normalistandsættes, når du flytter. Det er dig som lejer, der betaler udgifterne til normalistandsættelsen. Boligforeningen overtager gradvist noget af denne udgift i forhold til boperiodens længde.
Vedligeholdelsesvejledning for malerarbejde i AlmenBo
Lofter
Flutex 5, Råhvid S 0500 (Flügger)
Vægge med tapet
Flutex 5, Råhvid S 0500 (Flügger)
Vaskbare vægge (køkken, bad og lignende)
Mester 25, lys råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Træværk (karme, fodlister og lignende)
Ready V40, lys råhvid/råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Radiatorer og rør
Ready V40, råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Maling til flethegn mellem haverne – kontakt afdelingsbestyrelsen eller driftskontoret om dette
Maling til havelåger – kontakt afdelingsbestyrelsen eller driftskontoret om dette
Mange beboere er i tvivl om, hvordan de skal forholde sig når de skal fraflytte lejemålet. Derfor har vi udarbejdet en lille vejledning, som forhåbentligt hjælper dig, når du skal flytte.
Læs mere her.