Afdeling 9
Kirkedammen 10-24 og 31-47, 8000 Aarhus C
På afdelingens vegne byder vi dig velkommen i afdeling 9. Afdelingen er beliggende på Kirkedammen i det attraktive Langenæs kvarter. Udover lejligheder består afdelingen også af 30 værelser.
Her på hjemmesiden kan du finde praktiske informationer, og læse om hvilke muligheder, der er i afdelingen.
Vi håber, at du vil falde godt til.
Endnu engang, velkommen.
Ejendomsfunktionæren
Afdelingen er tilknyttet et driftskontor, som består af et team af ejendomsfunktionærer. De befinder sig på driftskontoret på hverdage og kan kontaktes, hvis der opstår problemer af teknisk eller anden art.
Du finder driftskontorets kontaktoplysninger i bunden af denne side.
Henvendelse til driftskontoret skal normalt ske i den daglige kontortid. Hvis dette ikke er muligt, kan du sende en mail eller benytte vores beboerapp. Du finder appen i App Store og på Google Play. Søg efter ’AlmenBo Aarhus’.
Vagtordning
Service uden for normal arbejdstid.
Hvis der opstår nødsituationer uden for normal arbejdstid f.eks. sprængt vandrør, stoppet faldstamme o. lign., og det ikke er muligt, at få fat på ejendomsfunktionæren i og udenfor normal arbejdstid, skal der rettes henvendelse til Falcks vagtcentral.
Falcks vagtcentral kan kontaktes på telefonnummer 70 10 00 45.
Opringning til vagtordningen bedes kun foretaget, hvis det er absolut nødvendigt, da det er forbundet med meget store omkostninger for afdelingen, at rekvirere håndværkere uden for firmaernes normale åbningstid.
Skader i boligen
Skulle du komme ud for, at der opstår skader i boligen (indbrud, vand- eller brandskade og lignende) hvor der sker beskadigelse af ejendommens bygninger (lofter, vægge, gulve eller døre), skal du omgående rette henvendelse til ejendomsfunktionæren, der sørger for reparation.
Skade på private genstande/løsøre er ikke dækket af ejendommens forsikring. Du rådes derfor til at tegne en indboforsikring.
Afdelingen har følgende forsikringer: bygnings- og brandforsikring samt glas- og kummeforsikring.
Luft ud – vejen til et godt indeklima
Frisk luft og ventilation er nødvendigt for boligens og ikke mindst din sundhed. Vi har derfor samlet et par gode råd til et godt indeklima:
- Luft ud i boligen ved gennemtræk i 5-10 minutter flere gange om dagen
- Tørre tøj udenfor, hvis muligt
- Lad dørene mellem de enkelte rum stå åbne, så luften kan cirkulere
- Lad klapventiler og evt. spalteventiler være åbne
- Du kan minimere problemer med mug og skimmel i boligen ved brug af fx klorin eller andre midler til bekæmpelse af skimmel
- Det kan være en god idé at købe et eller flere hygrometre (luftfugtighedsmålere), så du løbende kan følge behovet for udluftning
Du kan læse mere og se flere gode råd til et godt indeklima HER.
God fornøjelse med et godt og sundt indeklima.
Vi kan oplyse, at afdelingsbestyrelsen består af:
Afdelingsformand:
Grit Høgh
Øvrige bestyrelsesmedlemmer:
Helen Andersen
Stine Eilertzen
Hvis du som beboer har nogle gode forslag og idéer, så er du velkommen til at kontakte afdelingsbestyrelsen.
E-mail: formandafd9@gmail.com
Postkassen i vaskeriet Kirkedammen 10, kld.
Postkassen i vaskeriet Kirkedammen 37, kld.
Afdelingen består af 117 boliger samt 30 værelser
Byggeriet er i 4 etager, og er opført i mursten i 1962.
Der er dørtelefon, og lejlighederne har eget tremmerum – værelserne har IKKE tremmerum.
Lejlighederne fordeler sig med:
– 4 stk. 1 rums på 38,3 m²
– 43 stk. 2 rums fra 51-65 m²
– 62 stk. 3 rums fra 68,4-93,7 m²
– 8 stk. 4 rums fra 82,6-96,6 m²
Der udover har afdelingen 30 værelser.
Tilladelse til husdyr: 1 indekat (og mindre pelsdyr som kanin og marsvin – se husorden)
Hvidevarer: Emhætte. Værelser komfur og emhætte
Lejlighedstegninger
Driftskontor
Kirkedammen 41, kld.
8000 Aarhus C
Telefon: 86 14 65 38
E-mail: langenaes@almenbo-aarhus.dk
Kontortid i Åbenrågade: Tirsdag kl. 09.00-09.30
Kontortid i Kirkedammen 41, kld: Mandag, onsdag og torsdag kl. 09.00-09.30.
Afdelingsmøde
Referat september 2023
Afdelingsmøde
Referat september 2022
Afdelingsmøde 2021
Referat september 2021
Afdelingsbestyrelsesmøder
Referat januar
Referat maj
Referat juni
Referat august
Afdelingsbestyrelsesmøder
Referat januar
Referat marts
Referat juni
Referat november
Afdelingsbestyrelsesmøder
Referat november
Husordensreglement afd. 9 (PDF)
Vi gør opmærksom på, at der i lejekontrakter indgået efter 1. oktober 2024 vil være et tillæg om, at er ikke må ryges i lejemålet.
Er husdyr tilladt?
Det er tilladt at holde 1 indekat eller mindre pelsdyr som kanin og marsvin.
Andre husdyr som hunde og alle andre former for pelsdyr, slanger og krybdyr m.v. tillades IKKE.
Heidi Nielsen, kan kontaktes på 2484 7634, hvis beboere ønsker rådgivning/information om hvorledes kaniner skal passe og plejes.
Afdelingen har to vaskerier: Et i kælderen Kirkedammen 10 og et i kælderen Kirkedammen 37.
I hvert vaskeri er der fire vaskemaskiner, to tørretumblere og en strygerulle. Det er muligt at reservere tre af vaskemaskinerne. En af maskinerne kan ikke reserveres.
Brug af maskiner betales ved hjælp af en vaskebrik i nøglen med blå farve, som udleveres af ejendomsfunktionæren.
Adgang til vaskeriet
Med en af de udleverede nøgler. Du kan kun starte maskinerne med din blå nøgle.
Reservation af vasketid
På display i vaskekælderen med den blå nøgle eller på: vasketur.dk
Ved at følge nedenstående beskrivelse:
- Klik på Jylland i højre side af skærmen.
- Find AlmenBo Kirkedammen
- Klik på AlmenBo Kirkedammen og log-in side kommer frem
Anvender du ikke den reserverede vasketid, annulleres den efter 15 minutter, så andre kan benytte maskinerne. Der kan max. reserveres to vasketider ad gangen.
Vasketider: Mandag til lørdag er første tid klokken 7.00 til 9.00, sidste tid klokken 19.00 til 21.00. Søndag er første tid klokken 9.00 til 11.00. Reservation af vasketid giver førsteret til tørretumbler.
Der er tørrerum i kælderen, hvor tøj kan hænges til tørre. Dette er på eget ansvar. Husk at hente tøjet, når det er tørt, så andre kan få glæde af tørrerummene.
Afregning
Opkrævning via kommende måneds husleje. Beløbsstørrelse og periode vil fremgå af opkrævningen. Det er muligt at få oplyst, hvor mange penge du har vasket for siden sidste aflæsning, gennem betalingssystemet.
Bortkomst af brikker / ekstrabestilling
Hvis du mister din vaskebrik, ringer du til ejendomsfunktionæren, og får den spærret. Ny/ekstra brik kan bestilles ved henvendelse til ejendomsfunktionæren. Betaling herfor sker via huslejen.
Nedbrud
I tilfælde af nedbrud på maskiner eller betalingsanlæg rettes henvendelse til ejendomsfunktionæren.
Som udgangspunkt kan du selv vælge udbyder.
Vi gør dog opmærksom på, at du selv skal kontakte en udbyder for at høre, om de kan levere internet på adressen.
Udbyder
Du kan selv vælge, hvilken udbyder, du vil bruge.
Afregning
Direkte med udbyderen.
Der er ikke komfur og køle-/fryseskab i køkkenet, så du skal selv medbringe et.
Selskabslokalet
Kirkedammen 47, kld.
– koster kr. 400.
– udlejes for 2 døgn.
– kan kun udlejes til beboerne i afd. 9.
– skal forlades senest kl. 23.
Udlejning af selskabslokalet aftales med:
Grit Høgh
Kirkedammen 43, 1. th.
E-mail: grit@emilieogmads.dk
Lejekontrakt for selskabslokalet
Beboerlokalet
Kirkedammen 31, gavlen
– koster kr. 400.
– udlejes for 2 døgn.
– kan kun udlejes til beboerne i afd. 9.
– skal forlades senest kl. 23.
Udlejningen af beboerlokalet aftales med;
Lisbeth Westergaard
Kirkedammen 43.st.tv
E-mail: lisbethwestergaard@hotmail.com
Gæsteværelset
Kirkedammen 16, kld.
– koster 75 kr. pr. døgn.
– har to enkeltsenge, toilet og bruser
– kan kun udlejes til beboerne i afdeling 9.
Udlejning af gæsteværelset aftales med:
Stine Ilona Eilertzen
Kirkedammen 31, 3. tv.
Telefon: 26 13 57 06
E-mail: stineilona@gmail.com
I gavlen ved nummer 31 er et lokale, hvor beboerne har mulighed for at arrangere fællesarrangementer. Vi kalder det Beboerklub. Afdelingens fritidsudvalg arrangerer fællesspisning, juletræsfester, bankospil m.v.
Hold øje med opslagstavlen i din opgang for oplysning om fremtidige arrangementer.
For Kirkedammen 10-24 gælder følgende parkeringsregler
Der er privat parkeringskontrol ved Q-park.
Parkering er kun tilladt i de afmærkede parkeringsbåse med en gyldig parkeringstilladelse eller gæstetilladelse.
Ved parkering uden gyldig parkeringstilladelse risikerer du at modtage en p-afgift på kr. 795,-.
Ønsker du en parkeringstilladelse? Henvend dig til ejendomsfunktionæren i kontortiden eller efter aftale. Du skal kunne fremvise en gyldig original registreringsattest for et køretøj, som du enten ejer eller er bruger af.
Ønsker du en gæstetilladelse? Så skal du henvende dig til ejendomsfunktionæren. Herefter modtager du et link fra E-park, hvor du kan registrere dig som bruger. Du kan oprette gæsteparkering for 24 timer ad gangen. Hvis din gæst skal parkere på p-pladsen i mere end 24 timer, skal du oprette en ny parkering.
I afdelingen findes i øjeblikket 10 havelodder til udlejning. Det er gratis at bruge havelodderne, dog skal der betales et depositum på kr. 75,- for en nøgle til vand. Eventuelle ledige havelodder udlejes efter ”først til mølle” princippet. Ledige havelodder udlejes ved årsskiftet, altså fra den 1. januar.
Du kan henvende dig til Heidi Nielsen pr. tlf./sms til 24 84 76 34 eller til hfrederikke@hotmail.com for at høre nærmere, om muligheden for at leje et havelod.
Ordens- og vedligeholdelsesregler for havelodder i afdeling 9
Afdelingen har A-ordning, hvilket betyder, at du som lejer er forpligtet til at vedligeholde boligen i boperioden.
Når du flytter ind, vil din lejlighed være normalistandsat, ligesom lejligheden skal normalistandsættes, når du flytter. Det er dig som lejer, der betaler udgifterne til normalistandsættelsen. Boligforeningen overtager gradvist noget af denne udgift i forhold til boperiodens længde.
Hvis du og alle andre i bebyggelsen selv holder orden og anbringer affaldet på de rigtige steder, kan der spares tid for ejendomsfunktionærerne og penge til bortskaffelse af affaldet. Brug derfor de indrettede pladser. Gevinsten er både et pænt og ryddeligt miljø og en besparelse på huslejen.
Afdelingen har nedgravede affaldscontainere. Du skal derfor aflevere affald og småt brændbart i containeren med teksten AFFALD, og aviser/blade i containeren til PAPIR. Der er også nedgravede containere til GLAS og BATTERIER.
Undlad at parkere ud for de nedgravede affaldscontainere, da der tømmes fra gadesiden.
Der skal være pænt og ryddeligt omkring dem, og der må ikke henstilles hverken affald eller storskrald. Stil heller aldrig noget på dækpladen, da den hæves op i luften, når containeren tømmes.
Skuret med storskrald
Alle affaldstyper afleveres i storskraldsskuret, hvor der er tydelig skiltning.
Det skal oplyses, at skuret deles med beboerne i afdeling 24, Boligkontoret Århus.
Lofter
Flutex 5, Råhvid S 0500 (Flügger)
Vægge med tapet
Flutex 5, Råhvid S 0500 (Flügger)
Vaskbare vægge (køkken, bad og lignende)
Mester 25, lys råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Træværk (karme, fodlister og lignende)
Ready V40, lys råhvid/råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Vinduer og trælysninger
Ready V40, lysråhvid/råhvid
(Sadolin/Nordsjö)
Radiatorer og rør
Ready V40, råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Fraflytningssituationen
Mange beboere er i tvivl om, hvordan de skal forholde sig, når de skal fraflytte lejemålet. Derfor har vi udarbejdet en lille vejledning, som forhåbentligt hjælper dig, når du skal flytte.
Læs mere her.
- 8938 2015
- Send en mail