Afdeling 10
Åbenrågade 1-19, 8000 Aarhus C.
Du bydes velkommen i afdeling 10. Vi håber, at du vil finde dig godt til rette i afdelingen. Afdelingen er beliggende på Åbenrågade, som er en lukket sidevej i det attraktive Langenæs kvarter. På bagsiden af bebyggelsen findes et flot og velholdt haveanlæg, som altanerne vender ud mod. Der er derudover også gode parkeringsforhold.
Her på hjemmesiden kan du finde praktiske informationer, og læse om hvilke muligheder, der er i afdelingen.
Vi håber, at du vil falde godt til, og at du har lyst til at deltage i afdelingens fællesarrangementer af forskellig art.
Endnu engang, velkommen.
Ejendomsfunktionær
Afdelingen er tilknyttet et driftskontor, som består af et team af ejendomsfunktionærer. De befinder sig på driftskontoret på hverdage og kan kontaktes, hvis der opstår problemer af teknisk eller anden art.
Du finder driftskontorets kontaktoplysninger i bunden af denne side.
Henvendelse til driftskontoret skal normalt ske i den daglige kontortid. Hvis dette ikke er muligt, kan du sende en mail eller benytte vores beboerapp. Du finder appen i App Store og på Google Play. Søg efter ’AlmenBo Aarhus’.
Vagtordning
Service uden for normal arbejdstid
Hvis der opstår nødsituationer uden for normal arbejdstid f.eks. sprængt vandrør, stoppet faldstamme o. lign., og det ikke er muligt at få fat på ejendomsfunktionæren, skal der rettes henvendelse til Falcks vagtcentral.
Falcks vagtcentral kan kontaktes på telefonnummer 70 10 00 45.
Opringning til vagtordningen bedes kun foretaget, hvis det er absolut nødvendigt, da det er forbundet med meget store omkostninger for afdelingen, at rekvirere håndværkere uden for firmaernes normale åbningstid.
Skader i boligen
Skulle du komme ud for, at der opstår skader i boligen (indbrud, vand- eller brandskade og lignende) hvor der sker beskadigelse af ejendommens bygninger (lofter, vægge, gulve eller døre), skal du omgående rette henvendelse til ejendomsfunktionæren, der sørger for reparation.
Skade på private genstande/løsøre er ikke dækket af ejendommens forsikring. Du rådes derfor til at tegne en indboforsikring. Afdelingen har følgende forsikringer: bygnings- og brandforsikring samt glas- og kummeforsikring.
Luft ud – vejen til et godt indeklima
Frisk luft og ventilation er nødvendigt for boligens og ikke mindst din sundhed. Vi har derfor samlet et par gode råd til et godt indeklima:
- Luft ud i boligen ved gennemtræk i 5-10 minutter flere gange om dagen
- Tørre tøj udenfor, hvis muligt
- Lad dørene mellem de enkelte rum stå åbne, så luften kan cirkulere
- Lad klapventiler og evt. spalteventiler være åbne
- Du kan minimere problemer med mug og skimmel i boligen ved brug af fx klorin eller andre midler til bekæmpelse af skimmel
- Det kan være en god idé at købe et eller flere hygrometre (luftfugtighedsmålere), så du løbende kan følge behovet for udluftning
Du kan læse mere og se flere gode råd til et godt indeklima HER.
God fornøjelse med et godt og sundt indeklima.
Henvendelse til bestyrelsen kan ske på følgende måder:
- Træffetid første tirsdag i hver måned 18:00 til 18:30
- Bestyrelsens postkasse i vaskeriet eller
- Afdelingsbestyrelsens mail: Bestyrelsen.almenbo.10.51@gmail.com
Vi kan oplyse, at afdelingsbestyrelsen består af:
Afdelingsformand:
Jan Rasmussen
Åbenrågade 19, st.tv.
Øvrige bestyrelsesmedlemmer:
Bodil Berg Nielsen
Åbenrågade 9 A, 4. 9
Morten Nygaard
Åbenrågade 3, 2.th.
Hvis I som beboere har nogle gode forslag og idéer, afleveres de til afdelingsbestyrelsen, som så vil behandle dem på mødet, eller snarest muligt.
Afdelingsbestyrelsen håber at modtage mange gode idéer og forslag fra jer, for uden dem går udviklingen i afdelingen let i stå.
Ønsker du at aflevere en klage, skal dette altid gøres skriftligt direkte til administrationen.
Afdelingen består af 86 boliger, heraf 5 ungdomsboliger.
Byggeriet er opført i 1963, og skalmuret i gule mursten til gadesiden, og lukkede altaner til havesiden.
Afdelingen er beliggende i det attraktive Langenæskvarter nær ved Harald Jensens Plads i Aarhus C.
Lejlighederne fordeler sig med:
– 5 stk. 1 rums a 44,4 – 48,5 m²
– 9 stk. 2 rums a 52,0 – 64,1 m²
– 65 stk. 3 rums a 77,2 – 90,1 m²
– 8 stk. 4 rums a 95,0 m²
Tilladelse til husdyr: Nej.
Hvidevarer: Komfur, emhætte og køle/frys
Lejlighedstegninger
Driftskontor
Kirkedammen 41, kld.
8000 Aarhus C
Telefon: 86 14 65 38
E-mail: langenaes@almenbo-aarhus.dk
Kontortid i Åbenrågade: Tirsdag kl. 09.00-09.30
Kontortid i Kirkedammen 41, kld: Mandag, onsdag og torsdag kl. 09.00-09.30
Afdelingsmøde
Referat juni 2024
Afdelingsmøde
Referat juni 2023
Afdelingsmøde
Referat september 2022
Afdelingsmøde 2021
Referat september 2021
Afdelingsbestyrelsesmøder
Referat december
Referat november
Referat oktober
Referat september
Referat august
Referat juli
Referat juni
Referat maj
Referat april
Referat marts
Referat februar
Referat januar
Andet nyt fra afdelingsbestyrelsen
Referat haveudvalg december
Nyt om elevatoren
Afdelingsbestyrelsesmøder 2021
Referat december
Referat november
Referat oktober (elevator møde)
Referat 5. oktober
Referat september
Referat juni
Referat 27. april
Referat 6. april
Referat marts
Referat februar
Referat januar
Afdelingsbestyrelsesmøder 2020
Referat januar
Referat februar
Referat marts
Bestyrelsesmøde/orientering april
Referat maj
Referat juni
Referat august + Plantegning vedr. renovering selskabslokale
Referat september
Referat oktober
Referat november
Referat december
Brug af boremaskiner m.v.
Brugen af boremaskiner og lignende værktøj må kun ske på følgende tidspunkter:
– Hverdage mellem kl. 8 og 19
– Lørdage mellem kl. 10 og 16
– Søn og helligdage mellem kl. 10 og 12
Er husdyr tilladt?
Nej.
Afdelingens vaskeri findes i porten mellem nr. 9 og nr. 11. Det er et betalingsvaskeri.
Ordensreglement er opslået i vaskeriet.
Adgang til vaskeriet
Med vaskebrik.
Reservation af vasketid
Gennem betalingssystem i vaskeriet.
Se betjeningsvejledning, reservering af vasketid m.v. her.
Afregning
Opkrævning via kommende måneds husleje. Beløbsstørrelse og periode vil fremgå af opkrævningen. Det er muligt at få oplyst, hvor mange penge du har vasket for siden sidste aflæsning, gennem betalingssystemet.
Bortkomst af brikker / ekstrabestilling
Ny brik kan bestilles via ejendomsfunktionæren. Afregning sker via huslejen.
Nedbrud
I tilfælde af nedbrud på enten maskiner eller betalingsanlæg, rettes henvendelse til ejendomsfunktionæren.
Som udgangspunkt kan du selv vælge udbyder.
Vi gør dog opmærksom på, at du selv skal kontakte en udbyder for at høre, om de kan levere internet på adressen.
Udbyder
Du kan selv vælge, hvilken udbyder, du vil bruge.
Afregning
Direkte med udbyderen.
Parkeringspladserne i området tilhører Aarhus Kommune. For at parkere der, skal du have en beboerlicens, som kan bestilles på Aarhus Kommunes hjemmeside via linket nedenfor:
Beboerlokalerne findes i porten mellem nr. 9 og nr. 11 og kan udlejes mod et fastsat beløb besluttet af afdelingsbestyrelsen.
Udlejningen foretages ved henvendelse til: Tove Thomsen
Telefontid mandag til fredag mellem klokken 9:00 og 11:00 på tlf. 21496926.
Der forefindes service til 24 personer. Lokalerne kan kun lånes af afdelingens beboere til beboernes egne mærkedage. Kan på opfordring fra afdelingens beboere benyttes til fællesarrangementer hvor alle afdelingens beboere har adgang.
Lokalerne kan også benyttes til overnatning.
Udlån af borde af stole – kontakt afdelingsbestyrelsen.
Ordensreglementet for udlejningen er opslået i lokalerne eller kan læses her (klik her).
I afdelingen er der forskellige hobbyaktiviteter:
• Der er dartklub hvor man mødes en gang om ugen i vinterhalvåret.
• Der er beboerklub, hvor man også mødes en gang om ugen i vinterhalvåret til kortspil og hyggeligt samvær.
• Der afholdes også bankospil og suppedag.
Aktiviteterne foregår i beboerlokalerne.
Hobbyværksted
Hobbyværkstedet findes i kælderen i nr. 1. Værkstedet er forsynet med filebænk, høvlebænk og cykelophæng og kan frit benyttes. Lejlighedsnøglerne passer til værkstedet. Det ophængte ordensreglement skal overholdes.
(Genbrugs)bibliotek
Der er oprettet et (genbrugs) bibliotek i den bagerste del af hobbyrummet.
Det fungerer på den måde, at har du en eller flere bøger du vil af med, men synes de måske kunne læses af andre, sætter du dem i reolen i biblioteket.
Alle er velkommen til at låne bøger.
Det er beboerne selv, der holder orden og rydder op i biblioteket.
Afdelingen har A-ordning, hvilket betyder, at du som lejer er forpligtet til at vedligeholde boligen i boperioden.
Når du flytter ind, vil din lejlighed være normalistandsat, ligesom lejligheden skal normalistandsættes, når du flytter. Det er dig som lejer, der betaler udgifterne til normalistandsættelsen. Boligforeningen overtager gradvist noget af denne udgift i forhold til boperiodens længde.
Dagrenovation, pap og glas afleveres i skur midt i gården. Storskrald afleveres i skur i gård ved køreskole. Nøgle hertil kan lånes ved henvendelse til ejendomsfunktionæren i hans kontortid.
Lofter
Flutex 5, Råhvid S 0500 (Flügger)
Vægge med tapet
Flutex 5, Råhvid S 0500 (Flügger)
Vaskbare vægge (køkken, bad og lignende)
Mester 25, lys råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Træværk (karme, fodlister og lignende)
Ready V40, lys råhvid/råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Vinduer og trælysninger
Ready V40, lysråhvid/råhvid
(Sadolin/Nordsjö)
Radiatorer og rør
Ready V40, råhvid (Sadolin/Nordsjö)
Kommunen har oprettet en hjemmeside hvor der orienteres om nyt vedrørende skolebyggeriet i Langenæsparken.
Læs mere ved at klikke på nedestående link:
Mange beboere er i tvivl om, hvordan de skal forholde sig når de skal fraflytte lejemålet. Derfor har vi udarbejdet en lille vejledning, som forhåbentligt hjælper dig, når du skal flytte.
Læs mere her.